Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Zgodnie z art. 41 ust.4 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w skład Komisji wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
Członkowie Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych powołania zostali Zarządzeniem Nr 158 /2021 Burmistrza Miasta Kobyłka z dnia 2 września 2021 r. , zmieniające Zarządzenie Nr 330/2019 Burmistrza Miasta Kobyłka z dnia 31 grudnia 2019 r. w sprawie powołania Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kobyłce w jej składzie:
- Żaneta Rechnio – przewodnicząca komisji;
- Marta Głębicka – sekretarz komisji;
- Małgorzata Giebus – członek komisji;
- Hanna Buczyńska-Ciak - członek komisji;
- Agnieszka Polkowska – członek komisji;
- Rafał Łaszanowski – członek komisji.
Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dyżuruje w lokalu przy ul. Wołomińskiej 1 B (wejście po prawej stronie bankomatu) według ustalonego harmonogramu pracy na 2024 r. tj.:
Kalendarz posiedzeń Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kobyłce na rok 2025 (wtorek w godz. 16.00-18.00 – zgodnie z poniższym harmonogramem):
Styczeń w dniach – 7, 14, 21 w godz. 16.00-18.00
Luty w dniach – 11, 18, 25 w godz. 16.00-18.00
Marzec w dniach – 11, 18, 25 w godz. 16.00-18.00
Kwiecień w dniach – 08, 15, 29 w godz. 16.00-18.00
Maj w dniach – 13, 20, 27 w godz. 16.00-18.00
Czerwiec w dniach – 10, 17, 24 w godz. 16.00-18.00
Lipiec w dniach – 01, 08 w godz. 16.00-18.00
Sierpień w dniach – 26 w godz. 16.00-18.00
Wrzesień w dniach – 09, 16, 23 w godz. 16.00-18.00
Październik w dniach – 07, 14, 21 w godz. 16.00-18.00
Listopad w dniach – 04, 18, 25 w godz. 16.00-18.00
Grudzień w dniach – 02, 09, 16 w godz. 16.00-18.00
Zadania Miejskiej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych
Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w szczególności inicjuje działania w zakresie związanym z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu oraz narkomanii m.in.:
- zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych i osób zagrożonych uzależnieniem od alkoholu i narkotyków i innych uzależnień;
- udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe i narkomanii, pomocy psychospołecznej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie;
- wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych służących rozwiązywaniu problemów alkoholowych oraz współpraca z innymi podmiotami w zakresie podnoszenia kwalifikacji przedstawicielki placówek ochrony zdrowia, oświaty i spraw społecznych w zakresie znajomości i rozwiązywania problemów alkoholowych.
Porady i wszelka pomoc udzielana jest bezpłatnie.
Jeżeli masz pytanie?
Przyjdź, napisz: mkrpa@kobylka.pl lub zadzwoń tel: 22 760-70-38.
Regulamin Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Placówka Wsparcia Dziennego
Placówka prowadzona jest przez Stowarzyszenie Qźnia (zadanie powierzone do realizacji w 2022 r.), która zlokalizowana jest w Kobyłce przy ul. Ks. Żymirskiego 6.
Czynna od poniedziałku do piątku w godz. 15:00-18:00.
W okresie pandemii staramy się minimalizować ryzyko zakażenia Covid-19 oraz dbając o wspólne bezpieczeństwo zostały wprowadzone konieczne zasady i procedury pozwalające na zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków funkcjonowania placówki.
Zapraszamy do korzystania z bezpłatnych porad naszych specjalistów.
Placówka wsparcia dziennego wspierania rodziny, w zakresie pomocy w opiece i wychowaniu dzieci z rodzin przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo – wychowawczych. W pracy z dzieckiem współpracują z rodzicami, opiekunami, placówkami oświatowymi i podmiotami leczniczymi.
Zgodnie z ustawą z 9 czerwca 2011 r o wspieraniu i systemie pieczy zastępczej - https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=wdu20111490887