Podstawa prawna:
Art. 67 a , art.67 b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2018 r. poz.362 z późn. zm.)
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Podatków i Opłat
ul. Wołomińska 1
pokój nr 32 (II piętro)
tel. (22) 760 70 84 / 80 / 79
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o udzielenie ulgi z podaniem rodzaju wnioskowanej ulgi (umorzenie, odroczenie, rozłożenie na raty) wraz z uzasadnieniem poprzez wskazanie ważnego interesu strony lub interesu publicznego.
2. Załączniki:
a) Załączniki składane przez osoby fizyczne:
- oświadczenie o dochodach małżonków (w załączeniu)
- oświadczenie o stanie majątkowym małżonków (w załączeniu)
- kopię deklaracji PIT za ubiegły rok i ostatnio złożoną w Urzędzie Skarbowym (potwierdzoną przez Urząd Skarbowy)
- emeryci i renciści składają odcinki emerytur lub rent za ostatni okres
- inne dokumenty mające zdaniem podatnika istotne znaczenie w sprawie
b) Załączniki składane przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą:
- dokumenty wymienione powyżej
- kserokopię decyzji o nadaniu numeru REGON oraz NIP
- podmiot ubiegający się o pomoc de minimis składa oświadczenie według załączonego wzoru oraz załącza wszystkie otrzymane zaświadczenia o udzielonej pomocy de mninimis z okresu 3 ostatnich lat poprzedzających dzień złożenia wniosku
Wzory wniosków lub formularzy:
- Oświadczenie o dochodach małżonków
- Oświadczenie o stanie majątkowym małżonków
- Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o pomoc składane wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy de minimis
Opłaty:
Nie dotyczy.
Termin załatwienia sprawy:
Decyzja wydawana jest w ciągu miesiąca a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Kielecka 44 za pośrednictwem Burmistrza Miasta Kobyłka w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Informacje dodatkowe:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie. W przypadku niedostarczenia wymaganych dokumentów podanie zostanie pozostawione bez rozpatrzenia.
Sprawę załatwia i udziela wyjaśnień:
Anna Bogucka– Kierownik
- email: anna.bogucka@kobylka.pl
- tel. (22) 760 70 84
Magdalena Kurek - Zastępca Kierownika
- email: magdalena.kurek@kobylka.pl
- tel. (22) 760 70 80
Marta Graczyk - Podinspektor
- email: marta.graczyk@kobylka.pl
- tel. (22) 760 70 79
7. Osoba odpowiedzialna za załatwienie sprawy
Ana Bogucka - Kierownik
Magdalena Kurek - Zastępca kierownika