Podstawa prawna:
- Art. 67 a , art.67 b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2018 r. poz.362 z późn. zm.).
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Podatków i Opłat
ul. Wołomińska 1, 05-230 Kobyłka
pokój nr 32 (II piętro)
tel. (22) 760 70 84 / 80 / 79
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o udzielenie ulgi z podaniem rodzaju wnioskowanej ulgi (umorzenie, odroczenie, rozłożenie na raty) wraz z uzasadnieniem poprzez wskazanie ważnego interesu strony lub interesu publicznego.
- Załączniki:
a) Załączniki składane przez osoby fizyczne:
- oświadczenie o dochodach małżonków (w załączeniu),
- oświadczenie o stanie majątkowym małżonków (w załączeniu),
- kopię deklaracji PIT za ubiegły rok i ostatnio złożoną w Urzędzie Skarbowym (potwierdzoną przez Urząd Skarbowy),
- emeryci i renciści składają odcinki emerytur lub rent za ostatni okres,
- inne dokumenty mające zdaniem podatnika istotne znaczenie w sprawie;
b) Załączniki składane przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą:
- dokumenty wymienione powyżej,
- kserokopię decyzji o nadaniu numeru REGON oraz NIP,
- podmiot ubiegający się o pomoc de minimis składa oświadczenie według załączonego wzoru oraz załącza wszystkie otrzymane zaświadczenia o udzielonej pomocy de mninimis z okresu 3 ostatnich lat poprzedzających dzień złożenia wniosku.
Wzory wniosków lub formularzy:
- Oświadczenie o dochodach małżonków.
- Oświadczenie o stanie majątkowym małżonków.
- Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o pomoc składane wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy de minimis.
Opłaty:
Nie dotyczy.
Termin załatwienia sprawy:
Decyzja wydawana jest w ciągu miesiąca a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Kielecka 44 za pośrednictwem Burmistrza Miasta Kobyłka w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Informacje dodatkowe:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie. W przypadku niedostarczenia wymaganych dokumentów podanie zostanie pozostawione bez rozpatrzenia.
Sprawę załatwia i udziela wyjaśnień:
Anna Bogucka– Kierownik Wydziału Podatków i Opłat
- email: anna.bogucka@kobylka.pl
- tel. (22) 760 70 84
Magdalena Kurek - Zastępca kierownika Wydziału Podatków i Opłat
- email: magdalena.kurek@kobylka.pl
- tel. (22) 760 70 80
Marta Graczyk - Podinspektor w Wydziale Podatków i Opłat
- email: marta.graczyk@kobylka.pl
- tel. (22) 760 70 79
Osoba odpowiedzialna za załatwienie sprawy
Anna Bogucka– Kierownik Wydziału Podatków i Opłat
Magdalena Kurek - Zastępca kierownika Wydziału Podatków i Opłat
Wszystkie formularze podatkowe dostępne są w formie interaktywnej na stronie Ministerstwa Finansów.