Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900 z późn. zm.).
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Podatków i Opłat
ul. Wołomińska 1, 05-230 Kobyłka
pokój nr 31 (II piętro)
tel.: (22) 760 70 84 / 80 / 82
Deklarację lub informację należy złożyć w Urzędzie właściwym ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania.
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony druk informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych IN-1 w przypadku osób fizycznych.
- Wypełniony druk deklaracji DN-1 w przypadku osób prawnych.
- Wypełnione załączniki - ZIN-1, ZIN-2, ZIN-3, ZDN-1, ZDN-2.
Wzory wniosków lub formularzy:
- DN-1
- IN-1
- ZDN-1
- ZDN-2
- ZIN-1
- ZIN-2
- ZIN-3
Opłaty:
Nie dotyczy.
Podatek jest płatny bez wezwania.
Wpłaty można dokonać:
- w kasie Urzędu Miasta Kobyłka (gotówka),
- na rachunek bankowy Miasta Kobyłka nr 86 1240 6292 1111 0011 0354 5838.
Termin załatwienia sprawy:
Decyzja wydawana jest w ciągu miesiąca od daty złożenia dokumentów, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy:
W przypadku wydania decyzji przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Kielecka 44 za pośrednictwem Burmistrza Miasta Kobyłka w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Informacje dodatkowe:
Deklaracje należy złożyć do 31 stycznia roku podatkowego.
Jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu, deklarację należy złożyć w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku.
W razie zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania należy odpowiednio skorygować deklarację w terminie 14 dni od zaistnienia tego zdarzenia.
Informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych osoby fizyczne winny złożyć w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości.
Jeżeli w trakcie roku podatkowego zaistniało zdarzenie mające wpływ na wysokość opodatkowania w tym roku, a w szczególności zmiana sposobu wykorzystania przedmiotu opodatkowania lub jego części, należy złożyć informację w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zdarzenia.
Wpłata podatku dokonywana jest w terminie określonym ustawowo t.j.
- I rata - do 15 marca
- II rata - do 15 maja
- III rata - do 15 września
- IV rata - do 15 listopada
Sprawę załatwia i udziela wyjaśnień:
Anna Bogucka - Kierownik Wydzału Podatków i Opłat
- email: anna.bogucka@kobylka.pl
- tel. (22) 760 70 84
Magdalena Kurek - Zastępca kierownika Wydziału Podatków i Opłat
- email: magdalena.kurek@kobylka.pl
- tel. (22) 760 70 80
Małgorzata Bartosiewicz - Specjalista w Wydziale Podatków i Opłat
- email: malgorzata.kamienska@kobylka.pl
- tel. (22) 760 70 82
Osoba odpowiedzialna za załatwienie sprawy:
Anna Bogucka - Kierownik Wydzału Podatków i Opłat
Magdalena Kurek - Zastępca kierownika Wydziału Podatków i Opłat
Wszystkie formularze podatkowe dostępne są w formie interaktywnej na stronie Ministerstwa Finansów.