Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów.
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych.
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Miejsce załatwienia sprawy:
Ewidencja Działalności Gospodarczej
pokój nr 2 stanowisko: 1 (parter)
tel.: (22) 760 70 03
Wymagane dokumenty:
- Wniosek.
- Dokument potwierdzający zaginięcie licencji w okolicznościach niezależnych od przedsiębiorcy np. zaświadczenie z Policji.
- Dowód uiszczenia opłaty za wydanie wtórnika.
- Zobowiązanie się do zwrotu odnalezionej licencji.
Termin załatwienia sprawy:
Zgodnie z ustawą Kodeks postępowania administracyjnego.
Sposób załatwienia sprawy:
Decyzja.
Opłata:
Opłata za wydanie wtórnika licencji wnoszona jest z chwilą złożenia wniosku.
Opłata za wydanie wtórnika licencji jest zależna od okresu ważności i przyczyny utraty licencji:
- w przypadku utraty licencji na skutek okoliczności niezależnych od przedsiębiorcy:
- od 2 do 15 lat wynosi 20 zł =10% opłaty 200 zł
- powyżej 15 do 30 lat wynosi 25 zł = 10% opłaty 250 zł
- powyżej 30 do 50 lat wynosi 30 zł =10% opłaty 300 zł
- w przypadku utraty licencji w innych okolicznościach:
- od 2 do 15 lat wynosi 50 zł=25% opłaty 200 zł
- powyżej 15 do 30 lat wynosi 62,5 zł =25% opłaty 250 zł
- powyżej 30 do 50 lat wynosi 75 zł = 25% opłaty 300 zł
Wpłaty można dokonać w kasie Urzędu Miasta Kobyłka (gotówką) albo na rachunek bankowy Gminy Kobyłka nr 86 1240 6292 1111 0011 0354 5838.
Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie, ul. Kielecka 44, 02-530 Warszawa, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Kobyłka w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Osoba prowadząca sprawę:
Anna Kraszewska - Gł. specjalista
- email: anna.kraszewska@kobylka.pl
- tel. (22) 760 70 03