Sporządzenie aktu zgonu i wydawanie odpisów
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 463 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 z późn. zm.).
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Wołomińska 1, 05-230 Kobyłka
pokój nr 2, pokój nr 4 - stanowisko: 3, 4 (parter)
tel.: (22) 760 70 07 / 05
Wymagane dokumenty:
- Sporządzenie aktu zgonu:
- karta statystyczna zgonu sporządzona przez lekarza stwierdzającego zgon,
- dowód osobisty zmarłej osoby.
- Wydanie odpisu aktu zgonu:
- wniosek do wydania odpisu aktu zgonu,
- dowód osobisty,
- dowód uiszczenia opłaty.
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie.
Sposób załatwienia sprawy:
- Sporządzenie aktu zgonu - dotyczy miejsca zgonu na terenie Miasta Kobyłka (właściwość miejscowa).
- Wydanie odpisu aktu zgonu.
Opłata:
- 22 zł - odpis skrócony,
- 33 zł - odpis zupełny.
Wpłaty można dokonać:
- w kasie Urzędu Miasta Kobyłka (gotówka),
- na rachunek bankowy Miasta Kobyłka nr 86 1240 6292 1111 0011 0354 5838.
Tryb odwoławczy:
Wojewoda Mazowiecki, pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa - odwołanie za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w ciągu 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Osoba prowadząca sprawę:
Osoby prowadzące sprawę:
Agnieszka Tomczyk – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
- email: agnieszka.tomczyk@kobylka.pl
- tel.: (22) 760 70 07
Anna Wiśniewska – Zastępca kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
- e-mail: anna.wisniewskia@kobylka.pl
- tel.: (22) 760 70 05
Osoba odpowiedzialna:
Agnieszka Tomczyk – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego