ul. Wołomińska 3
tel.: (22) 760 70 30 / 27
fax.: (22) 760 70 55
Wydział realizuje zadania wynikające z właściwych ustaw i aktów wykonawczych, pełni funkcję zarządcy dróg gminnych, a w szczególności wykonuje zadania w zakresie:
- Utrzymania gminnych dróg, ulic, placów, skwerów oraz organizacji ruchu drogowego:
- bieżące utrzymanie, przebudowa i remonty dróg i placów miejskich;
- budowa sieci kanalizacji deszczowej;
- prowadzenie ewidencji ulic;
- oznakowanie pionowe i poziome ulic oraz oznakowanie tabliczkami z nazwami ulic;
- prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi osób poszkodowanych na drogach gminnych;
- ewidencjonowanie decyzji w systemie informatycznym dla potrzeb księgowości;
- prowadzenie spraw związanych z zajęciem pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury miejskiej;
- prowadzenie spraw związanych z wygaszaniem decyzji po zmianie właściciela urządzenia w pasie drogowym;
- uzgadnianie projektów umieszczenia urządzeń infrastruktury w pasie drogowym dróg gminnych oraz projektów organizacji ruchu;
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem infrastruktury monitoringu miejskiego;
- prowadzenie spraw związanych ze szlakami rowerowymi.
- Zaopatrzenia w energię elektryczną, cieplną i gaz:
- prowadzenie spraw dotyczących bieżącej konserwacji oświetlenia Miasta;
- prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem finansowym oświetlenia ulicznego i w obiektach administrowanych przez Miasto oraz w obiektach technicznych związanych z kanalizacją sanitarną i deszczową;
- prowadzenie spraw związanych ze świątecznymi dekoracjami i iluminacjami.
- Utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej:
- ustalanie wysokości czynszu oraz stawek na media towarzyszące;
- rozpatrywanie wniosków o umorzenie, odroczenie oraz rozłożenie na raty należności z tytułu czynszu;
- przygotowanie, prowadzenie i nadzór nad bieżącymi remontami;
- zlecanie przeglądów w zakresie stanu technicznego budynków, instalacji gazowej, elektrycznej i kominiarskiej i pieców c.o;
- ewidencjonowanie i analizowanie dokumentów związanych z prowadzeniem spraw dotyczących przydziału lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, w tym udział w społecznej komisji mieszkaniowej;
- sporządzanie umów najmu lokali mieszkalnych i użyteczności publicznej;
- współpraca ze wspólnotami mieszkaniowymi, działającymi na terenie Miasta;
- prowadzenie ksiąg obiektów budowlanych;
- wydawanie zaświadczeń uprawniających do dodatków mieszkaniowych;
- przygotowywanie wniosków o eksmisję.
- Prowadzenie spraw dotyczących zwrotu podatku akcyzowego do paliwa rolniczego.
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem sieci kanalizacji deszczowej na terenie Miasta.
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem systemów odwadniających otwartych (rowy) na terenie Miasta.
- Prowadzenie spraw związanych z lokalnym transportem zbiorowym, w tym obsługa linii autobusowej oraz transport kolejowy.
- Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami, w tym nadzór nad wykonywaniem remontów zlecanych przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
- Prowadzenie spraw związanych z organizowaniem placów zabaw i nadzór nad konserwacją urządzeń na placach zabaw.
- Prowadzenie kart ewidencyjnych miejsc pamięci narodowej.