Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działałności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy.
Miejsce załatwienia sprawy:
Ewidencja Działalności Gospodarczej
pokój nr 2 stanowisko: 1 (parter)
tel.: (22) 760 70 03
Wybierz sposób, w jaki złożysz wniosek – masz 5 możliwości:
- Złóż wniosek online bez wychodzenia z domu
Najwygodniejszym sposobem złożenia wniosku jest przygotowanie go i podpisanie online. W tym celu kliknij przycisk Załatw online, który przeniesie cię na stronę internetową CEIDG. Zarejestruj się na stronie internetowej CEIDG, wypełnij formularz i podpisz go elektronicznie: bankowością internetową, Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Uwaga! Jeśli nie masz jeszcze konta na stronie CEIDG, skorzystaj z instrukcji, która poprowadzi cię krok po kroku przez proces rejestracji.
- Wypełnij wniosek online i złóż w urzędzie
Jeśli nie chcesz korzystać z opcji podpisywania elektronicznego możesz wypełnić wniosek online na stronie CEIDG, a następnie podpisać go osobiście w urzędzie. Żeby wypełnić wniosek nie musisz dodatkowo rejestrować się na stronie CEIDG – możesz to zrobić anonimowo.
Po wypełnieniu wniosku na stronie CEIDG nie musisz go drukować. Wystarczy, że zapamiętasz kod (numer wniosku), który pojawi się po wypełnieniu na stronie CEIDG. Z tym kodem udaj się do urzędu miasta lub gminy. Urzędnik odnajdzie twój wniosek w CEIDG po kodzie wniosku, wydrukuje, przedłoży do podpisania i potwierdzi w systemie. Adres i dane najbliższego urzędu miasta lub gminy znajdziesz w wyszukiwarce instytucji.
- Przygotuj wniosek o zmianę danych w CEIDG przez telefon
Jeśli chcesz zmienić dane we wpisie, możesz to zrobić również przez telefon. W tym celu skontaktuj się z infolinią Centrum Pomocy (tel.: 801 055 088 lub 22 765 67 32). Wspólnie z konsultantem wypełnisz wniosek. Po rozmowie, otrzymasz SMS z kodem (numerem wniosku). Z tym numerem udaj się do urzędu. Urzędnik wydrukuje twój wniosek i poprosi cię o podpis. Adres i dane najbliższego urzędu miasta lub gminy znajdziesz w wyszukiwarce instytucji.
- Złóż wniosek osobiście
Możesz także złożyć wniosek w formie papierowej w urzędzie miasta lub gminy. W urzędzie otrzymasz odpowiedni formularz. Jeśli chcesz wypełnić go wcześniej, możesz go pobrać ze strony CEIDG, wydrukować, podpisać własnoręcznie i zanieść do dowolnego urzędu miasta lub gminy. Adres i dane najbliższego urzędu miasta lub gminy znajdziesz w wyszukiwarce instytucji.
Urzędnik potwierdzi za pokwitowaniem przyjęcie wniosku i najpóźniej następnego dnia wprowadzi dane z wniosku do systemu CEIDG.
Ważne! Przy składaniu wniosku w urzędzie nie zapomnij zabrać ze sobą dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
Wniosek o zmianę wpisu do CEIDG może również złożyć pełnomocnik ustanowiony na zasadach ogólnych. Dowiedz się więcej na temat pełnomocnictwa przy zmianie treści wpisu w CEIDG.
- Wyślij wniosek listem poleconym
Wypełniony wniosek możesz wysłać listem poleconym (w przypadku przesłania wniosku listem poleconym powinien być on opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy potwierdzonym przez notariusza).
Wymagane dokumenty:
- Wniosek CEIDG-1.
- Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu).
Załączniki:
Wniosek (do pobrania na stronie www.firma.gov.pl).
Termin załatwienia sprawy:
Zgodnie z ustawą o Działałności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy.
Sposób załatwienia sprawy:
Przetworzenie złożonego wniosku przedsiębiorcy w wersję elektroniczną, opatrzenie go podpisem elektronicznym oraz przesłanie do CEIDG.
Opłata:
Nie dotyczy.
Tryb odwoławczy:
Nie dotyczy.
Osoba prowadząca sprawę:
Anna Kraszewska - Gł. specjalista
- email: anna.kraszewska@kobylka.pl
- tel. (22) 760 70 03