Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Miejsce załatwienia sprawy:
Ewidencja Działalności Gospodarczej
pokój nr 2 stanowisko: 1 (parter)
tel.: (22) 760 70 03
Wymagane dokumenty:
- Wniosek.
- Dowód uiszczenia opłaty.
Termin załatwienia sprawy:
Zgodnie z ustawą Kodeks postępowania administracyjnego.
Sposób załatwienia sprawy:
Decyzja.
Opłata:
Przedsiębiorcom, których działalność polega na organizacji przyjęć, opłatę za korzystanie z zezwolenia pobiera się corocznie w wysokości:
- 525 zł - zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających do 4,4% alkoholu oraz piwa;
- 525 zł - zezwolenie na sprzedaż napojów zawierających od 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa);
- 2100 zł - zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu.
Opłaty te dotyczą przedsiębiorców, którzy rozpoczynają działalność gospodarczą w tym zakresie lub kiedy roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim nie przekroczyła wymienionych poniżej kwot.
W roku nabycia zezwolenia opłata jest wnoszona na rachunek gminy przed wydaniem zezwolenia. W roku nabycia zezwolenia lub utraty jego ważności, opłaty dokonuje się w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.
Punkty sprzedaży, w których roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przekroczyła:
- 37 500 zł dla napojów o zawartości do 4,5% alkoholu oraz piwa – opłata wynosi 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim;
- 37 500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości od 4,5% do 18% alkoholu z wyjątkiem piwa – opłata, wynosi w wysokości 1,4% ogólnej wartości sprzedaży tych napojów w roku poprzednim;
- 77 000 zł dla napojów o zawartości powyżej 18 % alkoholu – opłata wynosi 2,7% ogólnej sprzedaży tych napojów w roku poprzednim.
Opłaty uiszcza się w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach, w terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września danego roku kalendarzowego.
Wpłaty można dokonać w kasie Urzędu Miasta Kobyłka (gotówką) lub na rachunek bankowy Miasta Kobyłka nr 86 1240 6292 1111 0011 0354 5838.
Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie, ul. Kielecka 44, 02-530 Warszawa, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Kobyłka w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Osoba prowadząca sprawę:
Anna Kraszewska - Gł. specjalista
- email: anna.kraszewska@kobylka.pl
- tel. (22) 760 70 03