Deklaracja Dostępności
Urząd Miasta Kobyłka zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.kobylka.pl
Urząd Miasta Kobyłka
Data publikacji strony internetowej: 2020-09-21.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-02-18.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22 oraz aktualizowano je dnia: 2024-02-01.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz przy użyciu walidatorów:
https://wave.webaim.org/report#/https://www.kobylka.pl/
https://validator.utilitia.pl/new_report_general/5f6c5e7dbd1983065c000003/
Deklarację sporządzono na podstawie audytu dostępności przeprowadzonego przez firmę QS Zurich Sp. z o.o.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Natalia Zakrzewska, adres poczty elektronicznej: natalia.zakrzewska@kobylka.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 760 70 70. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami zlokalizowane jest na tyłach głównego budynku (od strony parkingu).
Do tylnego wejścia do budynku Urzędu Miasta, od strony parkingu oprócz schodów prowadzi również pochylnia, ułatwiająca wejście do budynku osobom z niepełnosprawnościami. Przednie wejście do budynku to tylko schody. Każde wejście prowadzi do holu.
W budynku nie ma windy. Wyższe piętra nie są dostępne dla osób z niepełnosprawnościami.
Wejście do budynku przy ul. Wołomińskiej 1 posiada pochylnię dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Jest odpowiednio oznakowana, posiada dzwonek sygnalizujący, że przed wejściem do budynku znajduje się osoba potrzebująca asysty. W strefie obsługi klienta zapewniono przestrzeń manewrową dla osób poruszających się na wózku, stanowisko jest dobrze oświetlone.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami zlokalizowana jest na parterze, w okolicy strefy obsługi klienta.
Osoby doświadczające trudności z osobistym przybyciem do siedziby Urzędu mogą załatwić sprawy za pośrednictwem następujących środków komunikacji:
a) Telefonicznie: 22 760-70-13 lub 22 760-70-08
b) SMS/MMS: 507-40-44-35
c) Faksem: 22 760-70-55
d) Pocztą elektroniczną: urzad@kobylka.pl lub ePUAP: kobylka/skrytka
e) Listownie: Urząd Miasta Kobyłka, ul. Wołomińska 1, 05-230 Kobyłka
Osoby posiadające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy tak zwanej osoby przybranej, którą może zostać każda osoba fizyczna, która została wybrana przez osobę uprawnioną i posiada ukończone 16 lat. Rolą osoby przybranej jest pomoc w załatwieniu sprawy w Urzędzie osobie doświadczającej trudności w komunikowaniu się.
Osoba uprawniona nie może korzystać z pomocy osoby przybranej, gdy dane objęte wnioskiem są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych, a dostęp do nich przysługuje tylko osobie uprawnionej.
Urząd zapewnia dostęp do usługi wideotłumacza języka migowego PJM. Osoba niesłysząca może samodzielnie uzyskać potrzebne jej informacje lub załatwić sprawy w Urzędzie. Rozmowa pracownika Urzędu z osobą niesłyszącą będzie prowadzona w czasie rzeczywistym. Pracownik Urzędu połączy się z tłumaczem, a potem na bieżąco będzie porozumiewał się z osobą niesłyszącą i pracownikiem Urzędu.
Usługa PJM jest bezpłatna, dostępna w godzinach:
Poniedziałek w godzinach 9.00 – 16.00
Wtorek – czwartek w godzinach 8.00 – 16.00
Piątek – w godzinach 8.00 – 14.00
I nie wymaga wcześniejszego umawiania. Usługa jest dostępna na każdym stanowisku pracy urzędników Urzędu Miasta Kobyłka.
Informacja o zapewnieniu wstępu do budynków Urzędu Miasta Kobyłka osobie z niepełnosprawnościami z psem asystującym
1. Osoba z niepełnosprawnościami ma prawo wstępu do Urzędu Miasta Kobyłka z psem asystującym.
2. Z uprawnienia, o którym mowa w pkt 1 może skorzystać trener psa szkolonego na psa asystującego na podstawie zaświadczenia wydanego przez podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących.
3. Warunkiem skorzystania z uprawnień, o których mowa w pkt 1 i 2, jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę z niepełnosprawnościami certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
4. Psem asystującym jest odpowiednio wyszkolony i specjalnie oznaczony pies, w szczególności pies przewodnik osoby niewidomej lub niedowidzącej oraz pies asystent osoby niepełnosprawnej ruchowo, który ułatwia osobie niepełnosprawnej aktywne uczestnictwo w życiu społecznym.
5. Uprawnienie, o którym mowa w pkt 1 nie zwalnia osoby z niepełnosprawnościami z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
6. Osoba z niepełnosprawnościami nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.
7. Status psa asystującego potwierdza certyfikat wydawany po odbyciu odpowiedniego szkolenia.
8. Certyfikat wydaje uprawniony do tego podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów. Rejestr podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów potwierdzających status psa asystującego prowadzi Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych.
Podstawa prawna: § 6 pkt 1) lit. c) ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 100).
Aplikacje mobilne
Miasto Kobyłka nie prowadzi aktywnych aplikacji mobilnych.