PYTANIA PRZED IX SESJĄ RADY MIASTA
- Czy jest możliwość zmiany opłat za śmieci komunalne z od osoby na od gospodarstwa? Taka zasadę stosuje miasto Warszawa. Jesteśmy miastem w aglomeracji warszawskiej najwięcej płacącym za śmieci od osoby, za wodę i ścieki za m3, płacimy maksymalne podatki od nieruchomości. Proszę o rozważenie zmian w ww. zakresie.
ODPOWIEDŹ:
Trwa ocena możliwości zmiany sposobu naliczania opłaty za wywóz odpadów.
Analizujemy inne możliwości, jednak jako najbardziej odpowiednia dla warunków Miasta Kobyłka brana jest pod uwagę metoda za zużycie wody. Metoda od gospodarstwa nie będzie metodą sprawiedliwą np. dla starszych osób żyjących samotnie.
- Dzień dobry, czy przeprowadzane są kontrole pieców używanych do ogrzewania domów oraz czy nie są spalane śmieci? Jeżeli tak, to jakie są wyniki? Pozdrawiam
ODPOWIEDŹ:
Tak w ramach Programu Ochrony Powietrza Miasto Kobyłka wysyła pracowników w celu pobrania próbek z palenisk (pieców) mieszkańców, są to kontrole niezapowiedziane na mocy art 379 i art 380 ustawy Prawo Ochrony Środowiska, wyniki bywają niezadowalające z analizy wynika że mieszkańcy nadal spalają odpady jest to około połowa badanych próbek. Próbki są wysyłane do akredytowanego laboratorium. W zależności od wyników analiz sprawa jest kierowana na policję. W celu podniesienia świadomości mieszkańców Miasto Kobyłka również organizuje akcje edukacyjne skierowane do różnych grup wiekowych od najmłodszych – grupy przedszkole po seniorów, taka akcja edukacyjna miała ostatnio miejsce w Ochotniczej Straży Pożarnej w dniu 17.12.2024 r.
PYTANIA PRZED VIII SESJĄ RADY MIASTA
- Witam serdecznie. Przy ul. Nadarzyńskiej róg Wspólnej znajduje się myjnia samochodowa. W wyniku modernizacji, DW 634 została poszerzona, tak że chodnik wzdłuż niej będzie przebiegał bardzo blisko stanowisk myjni. Nie ulega wątpliwości, że woda będzie pryskać na przechodniów, a zimą na chodniku będzie się tworzyć lód. Sytuacje te nie powinny mieć miejsca. Czy w takim razie będą tam postawione jakieś ścianki chroniące pieszych przed płynami z myjni, a jeśli tak, to kto to powinien zrobić: właściciel, UM Kobyłka, czy wykonawca modernizacji drogi? Bardzo proszę o dopilnowanie realizacji tej sprawy przed oddaniem drogi i chodnika do użytku.
ODPOWIEDŹ:
Powyższa kwestia zostanie zgłoszona do Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
- W naszym mieście, w kilku miejscach, w ostatnich miesiącach zostały przekręcone znaki drogowe, tak, że nie są widoczne dla kierowców. Nie ma to związku z żadnymi pracami drogowymi, ale jest wynikiem wybryków chuligańskich. Najwięcej takich znaków, bo aż siedem jest przekręconych na ul. Nadarzyn, na pasie drogowych w kierunku ul. Nadarzyńskiej, na odcinku około 250 metrów, od sklepu "Odido" do tabliczki "Koniec terenu zabudowanego". Te akurat znaki są przekręcone od co najmniej 1,5 miesiąca. Czy naprawdę przez ten czas żaden z radnych lub pracowników UM tego nie zauważył? Przecież z uwagi na remont ul. Nadarzyńskiej jest to jedna z najruchliwszych dróg w Kobyłce.
ODPOWIEDŹ:
Pracownicy Wydziału Infrastruktury realizują określone działania, pracując w budynku urzędu oraz w terenie. Każdego dnia podejmują kilkanaście działań na terenie Miasta. Wybryki chuligańskie – zniszczone oznakowanie, pobite lustra drogowe, zniszczone zabawki na placach zabaw - z tym mierzą się pracownicy urzędu każdego dnia. W przypadku zauważenia nieprawidłowości, prosimy o kontakt z urzędem. Oznakowanie ulicy Nadarzyn zostało już poprawione.
- Czy wiadomo, od której strony - Kobyłki czy Wołomina - zacznie się budowa ul. Nałkowskiego? Czy związku z tą budową planowana jest też w najbliższym czasie zmiana nawierzchni na ulicach dochodzących do ul. Nałkowskiego tj. Pułaskiego oraz Wspólnej (na odcinku do Nadarzyńskiej), a jeśli tak, to kiedy?
ODPOWIEDŹ:
Prace budowlane przy budowie ul. Nałkowskiego rozpoczną się od skrzyżowania z ul. Leśną/Nadarzyńską od nr porządkowego 1. Propozycja planu Budżetu Miasta Kobyłka na rok 2025 nie zawiera wykonania dokumentacji budowy dróg w ul. Puławskiego i Wspólnej.
- Witam. Proszę o udzielenie informacji na jakim etapie jest projekt wdrożenia oznakowania pionowego D-4a (droga bez przejazdu) w ulicy Husarii. Pytanie w tej sprawie było odczytane na Radzie Miasta w sierpniu (w załączniku pytanie) i wtedy były przesuwane środki na ten cel. Minął kolejny kwartał i znaku jak nie było, tak nie ma. Natomiast bezpieczeństwo oraz stan drogi, którą utwardzali sami mieszkańcy jest w coraz gorszym stanie dodatkowo przebudowa trasy DW634 zwiększyło ilość błądzących aut w tej ulicy. Niestety nie ma możliwości dodzwonienia się do Wydziału Infrastruktury dlatego proszę o udzielenie stanowiska w tej sprawie.
ODPOWIEDŹ:
Oznakowanie zostanie wprowadzone do końca roku 2024.
- Z informacji uzyskanych od Pani Radnej Katarzyny Chmiel wynika, że rozpoczęcie remontu wspomnianych "ulic" może być możliwe dopiero w roku 2026. W związku z tym chciałbym zapytać, kiedy miasto zamierza zapewnić mieszkańcom rozwiązanie tymczasowe oraz jak dokładnie miałoby ono wyglądać? Obecny stan "ulic" jest bowiem skrajnie niezadowalający. Nawet niewielkie opady deszczu sprawiają, że opuszczenie posesji pieszo staje się niemożliwe z uwagi na błoto sięgające kostek oraz liczne, głębokie kałuże które nie sposób ominąć. Ograniczenia te uniemożliwiają również spacery z dziećmi, co dodatkowo potęguje dyskomfort mieszkańców. Pragnę stanowczo zaznaczyć, że dotychczas stosowane rozwiązanie w postaci równania nawierzchni jest całkowicie nieefektywne. Efekty tej metody utrzymują się maksymalnie przez tydzień, a sama operacja powoduje jedynie powstawanie unoszącego się pyłu, który dodatkowo pogarsza warunki życia. Ponadto mieszkańcy ponoszą liczne koszty związane z próbami samodzielnego utwardzenia nawierzchni, które okazują się bezskuteczne, a także z naprawami zawieszenia pojazdów uszkodzonych wskutek fatalnego stanu dróg. Dodatkowym problemem jest wszechobecny brud, z którym nie sposób sobie poradzić nawet przy największym wysiłku. Określenie "ulice" celowo ujmuję w cudzysłowie, gdyż obecny stan tych dróg znacząco odbiega od jakichkolwiek standardów, które pozwalałyby na użycie tego słowa w jego właściwym znaczeniu. Nie wyobrażam sobie kolejnych lat funkcjonowania w takich warunkach. Piszę to zapytanie w swoim imieniu jednak mam przekonanie graniczące z pewnością iż pod tymi słowami podpisałby się każdy mieszkaniec wymienionych "ulic".
ODPOWIEDŹ:
W zakresie realizacji ulicy Wesołej oraz Spacerowej - obecnie trwają prace nad dokumentacją projektową i ewentualnym podziałem zadania na etapy tak aby móc w przyszłości uwzględnić w budżecie rozpoczęcie jednego z etapów inwestycji. Miasto będzie dokonywało starań aby realizacja ulicy Spacerowej oraz Wesołej (w podziale na etapy) została rozpoczęta w jak najszybszym czasie. Zgodnie z otrzymywanymi również z innych ulic zgłoszeniami widzimy konieczność utwardzenia i poprawy ich jakości. Prowadzimy rozmowy i konsultacje dot. dostępnych metod m.in. utwardzenia ulic, ale również metod stabilizacji dróg ograniczających tzw. „kurzenie”.
- W związku z projektem uchwały, jaki pojawił się na najbliższą sesję a dotyczy on poboru opłaty targowej, zwracam się z pytaniem dlaczego w szczególny sposób został wyróżniony w nim handel z samochodu marki Żuk, Nysa oraz z wozu konnego? Czy urząd prowadzi jakieś statystyki, odnośnie handlu z Żuka, Nysy i wozu konnego, a także w jakiej wysokości w roku ubiegłym udało się zebrać opłat targowych z wymienionych powyżej pojazdów.
ODPOWIEDŹ:
Odpowiadając na pytanie Urząd Miasta Kobyłka nie prowadzi statystyki odnośnie handlu z Nysy, Żuka. Jednocześnie informuję, że zostanie wprowadzona autopoprawka (usunięty zostanie nawias w punkcie 1c) oraz 3c) załącznika do uchwały).
- Kiedy zostanie rozstrzygnięty konkurs na stanowisko Kierownika Wydziału Ochrony Środowiska? Do chwili obecnej brak jest informacji na BIP o wynikach naboru. Czy nadal poszukiwana jest osoba na to stanowisko.
ODPOWIEDŹ:
Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska został rozstrzygnięty, jednak wybrana kandydatka zrezygnowała z zatrudnienia. W związku z powyższym w ramach awansu wewnętrznego zostało powierzone pełnienie obowiązków Kierownika – Pani Dorocie Antoniak. Na BIP Urzędu Miasta Kobyłka w zakładce wydziały – wydział ochrony środowiska, widnieje informacja o zajmowanym stanowisku p.o. Kierownika przez Panią Dorotę Antoniak.
PYTANIA PRZED VII SESJĄ RADY MIASTA
- Witam. W związku z przebudową ulicy Nadarzyńskiej mam dwa pytania: a) pierwsze - czy na odcinku od ul. Leśnej do ul. Zielonej przewidywane jest zainstalowanie progów zwalniających lub foto-radaru (przed przebudową odcinek ten przedłużony do aż do ul. Rejtana w Wołominie był ulubionym miejscem wyścigów motocyklistów, szczególnie w porze wieczorowo-nocnej). b) Drugie pytanie - czy pomysł, który był zgłoszony jeszcze przed rozpoczęciem przebudowy ul. Nadarzyńskiej, dotyczący zamknięcia na stałe (dla ruchu pojazdów) skrzyżowania z ul. Wspólną jest wciąż aktualny? Pomysł na utworzenie na ul. Wspólnej, na odcinku od ul. Nałkowskiego do Nadarzyńskiej strefy zamieszkania, z której korzystaliby piesi, przede wszystkim młodzież, udający się do KFC, McDonalda i Parku Nałkowskich oraz rowerzyści chcący dojechać do ścieżki rowerowej prowadzącej wzdłuż ul. Nadarzyńskiej, wydaje się być dobrym pomysłem.
ODPOWIEDŹ:
a) Dokumentacja projektowa nie zawiera tego typu środków uspokojenia ruchu i urządzeń rejestrujących prędkość.
b) Dokumentacja projektowa przebudowy drogi wojewódzkiej na 634 przewiduje połączenie dla ruchu pojazdów z ul. Wspólnej do ul. Nadarzyńskiej tak, jak to funkcjonowało do tej pory.
- Brak miejsc parkingowych przy Urzędzie Miasta. Szanowni Państwo, od długiego już czasu istnieje problem braku miejsc parkingowych dla interesantów przyjeżdżających do Urzędu Miasta samochodami. Miejsca przy samym Urzędzie cały czas są zastawione - prawdopodobnie pojazdami pracowników. Interesanci, a być może też i pracownicy, parkują wzdłuż całej ul. Kossaka (załączam dwa zdjęcia), gdzie obowiązuje zakaz parkowania w dni powszednie, w godzinach pracy Urzędu, a nawet przed garażem z napisem "Parkowanie zabronione". Sytuacja taka jest nie do przyjęcia. Albo trzeba zacząć stosować się do obowiązujących przepisów prawa o ruchu drogowym, albo zawnioskować o usunięcie znaków B-36 na ul. Kossaka, albo też pomyśleć nad stworzeniem nowych miejsc parkingowych, chociażby na miejscu dużego kwietnika w kształcie kuli na tyłach Urzędu. Sprawa nie jest łatwa, ale może radni coś wymyślą lub podpowiedzą co zrobić, by nasz Urząd był w tej kwestii bardziej przyjazny dla interesantów.
ODPOWIEDŹ:
Auta parkujące na parkingu wzdłuż ul. Kossaka pojawiają się rano przed godzinami otwarcia Urzędu i są tam zaparkowane także na długo po zamknięciu. Nie są więc pojazdami pracowników ani interesantów. Urząd Miasta rozważa wprowadzenie na tej części parkingu ograniczenia czasu postoju do 1 godziny żeby usprawnić obsługę interesantów. Uregulowanie kwestii parkowania na tyłach budynku Urzędu Miasta - parkingu i ulicy Kossaka, a także na ulicach sąsiadujących wymaga opracowania projektu stałej organizacji ruchu, uzyskania jego zatwierdzenia przez Wydział Drogownictwa Starostwa i Wydział Ruchu Drogowego Policji. Wówczas, możliwe będzie wyznaczenie miejsc parkingowych i stosowne oznakowanie ulic i parkingu. Urząd Miasta w roku bieżącym zleci opracowanie projektu.
- Dzień dobry. Z dużą uwagą i zainteresowaniem słuchałem pytań od mieszkańców oraz odpowiedzi na nie podczas transmitowanych obrad Rady Miasta z września tego roku. W związku z tym mam kilka spostrzeżeń i własnych zapytań. - Trzy razy padały pytania dotyczące zarośniętych znaków drogowych w naszym mieście. Czy naprawdę mieszkańcy muszą zgłaszać takie sprawy? Czy nie ma w Urzędzie osoby, która odpowiadałaby za infrastrukturę drogową i sama dokonywała sprawdzeń? Czy jest sporządzony roczny harmonogram działań odnośnie tej kwestii, w którym ujęto by np. że dwa razy w roku dokonuje się sprawdzeń czytelności znaków drogowych na terenie miasta, że po każdym remoncie drogi, sprawdza się, czy usunięto tymczasowo postawione w tym rejonie znaki, że raz na kwartał wyrównuje się wszystkie ulice w Kobyłce o nawierzchni ziemnej, że raz na miesiąc sprawdza się ulice odnośnie dziur w nich, itd.? - Bodajże dwa razy padały odpowiedzi, że sprawy dotyczące zmiany w organizacji ruchu drogowego będą konsultowane z mieszkańcami danych ulic i to na ich podstawie będą podejmowane wnioski. Przepraszam, a zdanie samych użytkowników tych ulic, którzy choć na nich nie mieszkają, to jednak dzień w dzień z nich korzystają np. w dojeździe do pracy, nie ma znaczenia? Oczywiście trudniej jest z nimi porozmawiać, dlatego warto przy podejmowaniu takich decyzji kierować się przede wszystkim własnymi obserwacjami oraz zdrowym rozsądkiem, a nie tylko zdaniem mieszkańców, które niejednokrotnie będzie bardzo subiektywne, biorące pod uwagę tylko ich potrzeby. - Jedno z pytań dotyczyło „akcji” zachęcania mieszkańców do wykupowania ubezpieczeń budynków od różnych żywiołów. Bardzo się zdziwiłem, gdy padła odpowiedź, że nie wiadomo, czy UM może taką kampanię przeprowadzić. Powinniście Państwo znać powszechną zasadę, że to co nie jest zabronione, jest dozwolone. Przecież nie chodzi o to, żeby wskazywać konkretnych ubezpieczycieli, ale żeby zabezpieczyć mieszkańców przed sytuacją, która miała miejsce na terenach powodziowych, gdzie często można było usłyszeć zdanie: „Zostaliśmy bez niczego”. Gdyby ludzie Ci byli ubezpieczeni, nie musieliby liczyć tylko na zapomogi, ale mieli by solidne pieniądze z odszkodowań i szybciej mogliby zacząć normalne życie. Drodzy Państwo, to Wy jesteście radnymi, to Wy obdarzeni jesteście przez mieszkańców mandatem zaufania i od kogo jak nie od Was mamy prawo oczekiwać rozsądnych działań dla dobra naszego miasta i jego obywateli, a także podniesienia pracy Urzędu Miasta na jeszcze wyższy poziom. Dlatego też jest potrzeba na gorąco dokonywania przez Was analiz odpowiedzi na pytania mieszkańców i zwracania uwagi na to, co jest w nich niepoprawne.
ODPOWIEDŹ:
Pracownicy Wydziału Infrastruktury swoją pracę wykonują również w terenie, reagują na różnego rodzaju nieprawidłowości, mające miejsce na terenie Miasta, podejmując interwencje lub odpowiednie zgłoszenia. Mieszkańcy mają prawo do zgłaszania do Urzędu różnego rodzaju awarii, czy usterek (nie są do tego zobowiązani, ale bardzo aktywnie uczestniczą w życiu Miasta). Wprowadzanie zmian w organizacji ruchu dokonywane jest, aby poprawić komfort poruszania się po drogach. O zmiany te wnioskują nie tylko mieszkańcy, ale też i użytkownicy, jednakże ostateczna decyzja o wprowadzeniu wymaga przeprowadza globalnej analizy, jak każdorazowo dana zmiana wpłynie na ruch w mieście. Jak wspomniano już wiele razy – każda zmiana w ruchu wymaga opracowania projektu organizacji ruchu, a następnie uzyskania pozytywnej opinii Policji i Starostwa Powiatowego w Wołominie. Nie zawsze każde rozwiązanie uzyskuje akceptację.
- Witam. Ile w naszym mieście jest punktów całodobowej sprzedaży alkoholu i czy wzorem wielu innych miast (np. Zielonka, Ząbki) planowane jest w Kobyłce wprowadzenie zakazu sprzedaży alkoholu w godzinach nocnych?
ODPOWIEDŹ:
Przedsiębiorcy przy składaniu wniosku o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych nie mają obowiązku informowania organu wydającego zezwolenie o sprzedaży nocnej w danym punkcie. Całodobowe punkty sprzedaży napojów alkoholowych w naszym mieście to najprawdopodobniej: stacje benzynowe ewentualnie lokale gastronomiczne. Jeżeli chodzi o pozostałe punkty sprzedaży napojów alkoholowych jak również ww. nie mamy takich informacji. Burmistrz Miasta Kobyłka nie ma w planach przedłożenia projektu uchwały dotyczącej zakazu sprzedaży alkoholu w godzinach nocnych.
- Skrzyżowanie ulic: Bohaterów Ossowa, Narutowicza, Przerwy-Tetmajera i Krasickiego jest bez wątpienia najbardziej złożonym skrzyżowaniem w Kobyłce. Czy można by przed dojazdem do tego skrzyżowania, na drogach podporządkowanych, umieścić pod znakami "ustąp pierwszeństwa" tabliczki z rzeczywistym przebiegiem drogi z pierwszeństwem przejazdu oraz dróg podporządkowanych? Powinno to ułatwić jazdę kierowcom oraz podnieść bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu ("Dbamy O Miasto")
ODPOWIEDŹ:
Zostanie dokonana analiza potrzeb w tej sprawie i sprawdzenie możliwości wprowadzenia rozwiązania. Wymagać to będzie jednak pierwotnie opracowania projektu organizacji ruchu i uzyskania pozytywnej opinii Policji i Starostwa Powiatowego w Wołominie.
- Dzień dobry PSZOK jest otwarty w tygodniu w godzinach, które uniemożliwiają normalnej, pracującej osobie (najczęściej mężczyźnie) przyjazd i oddanie odpadów. Dlatego niemalże cały ruch skupiony jest w sobotę. Dodatkowo zamontowany został szlaban, który skutecznie powoduje że kolejka do PSZOK w każdą sobotę jest do ulicy albo i większa. Rozumiem, że praca w PSZOK nie jest łatwa, w końcu stać na dworze, wciskać przycisk skanera i przyglądać się jak mieszkańcy przenoszą odpady do odpowiednich kontenerów zanudziłaby każdego. Proszę przyjechać w którąś sobotę i sprawdzić, jak tragicznie zarządzany jest PSZOK w Kobyłce.
ODPOWIEDŹ:
Dziękujemy za zgłoszone uwagi, są dla nas bardzo cenne przy organizacji pracy PSZOK. Pragnę przypomnieć, że PSZOK funkcjonuje w godzinach porannych, jak też popołudniowych, by zminimalizować niedogodności dla mieszkańców. Uprzejmie przypominamy o godzinach otwarcia PSZOK: - poniedziałek – nieczynne; - wtorek, środa - 7:00 do 13:00; - czwartek, piątek - 12:00 do 18:00; - sobota - 8:00 do 16:00. Miasto Kobyłka stara się, by każdy mieszkaniec Kobyłki miał taką samą możliwość skorzystania z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK). W ostatnim czasie została wdrożona modernizacja, która ma na celu zwiększenie efektywności pracy. Staramy się, by wprowadzane zmiany były jak najbardziej korzystne dla każdego mieszkańca, a w celu większej efektywności został zatrudniony dodatkowy pracownik, który ma pomagać przy obsłudze mieszkańców, by przebiegała ona jeszcze sprawniej.
- Kiedy zostaną załatane dziury/ ubytki/ nierówności w ulicach: Królewska (wjeżdżając od Żwirki i Wigury) chociaż tak naprawdę cała ulica wymaga remontu, Ks. Skorupki (cała ulica jest do naprawy- od ronda do ul. Broniewskiego) oraz w ul. Żwirki i Wigury jest ogromny ubytek w płycie na wysokości ul. Solskiego.
ODPOWIEDŹ:
Obecnie ogłoszone jest postępowanie przetargowe na remonty cząstkowe. Po rozstrzygnięciu postępowania i podpisaniu umowy z Wykonawcą, przystąpi on do napraw nawierzchni. Przy warunkach atmosferycznych pozbawionych opadów i ujemnych temperatur będzie realizował naprawy.
- Jesteście Państwo przedsiębiorstwem społecznym działającym na terenie miasta Kobyłki, oferującym szeroki zakres usług, w tym również hipoterapię. Czy mogliby Państwo przybliżyć, w jakim dokładnie zakresie oraz w jaki sposób świadczone są te usługi hipoterapii? (zgodnie z informacją udostępnioną na stronach fb) Jakie są dostępne formy terapii oraz dla jakich grup wiekowych czy osób z jakimi potrzebami są one skierowane?
ODPOWIEDŹ:
Powołując SS w styczniu 2022 r. i zapisując w statucie zakresy działania spółdzielni wpisaliśmy wiele obszarów. Jesteśmy w stanie, jako spółdzielnia, organizować takie wyjazdy terapeutyczne w zależności od zapotrzebowania grup, z którymi pracujemy. Na bieżąco przyjmujemy zlecenia z różnych zakresów, to rynek kształtuje naszą aktywność. Miasto Kobyłka nie jest podmiotem ekonomii społecznej. Dane kontaktowe: tel. 608 662 458, mail spoldzielnia.socjalna.podkowa@gmail.com.
- Proszę o informację, czemu oświetlenie uliczne często jest włączone w dzień? Dlaczego nie można tego naprawić w sposób trwały? Czemu tego nie robi pilnie partner prywatny w ramach PPP?
ODPOWIEDŹ:
Każdorazowe, pojawiające się w mieście usterki, dotyczące oświetlenia, wykonywanego w ramach PPP przekazywane są do naprawy wykonawcy, który realizuje naprawy w ramach gwarancji. Wykonawca realizuje naprawy według kolejności zgłoszeń.
- Dzień dobry. W związku z brakiem możliwości parkowania dla mieszkańca chcącego załatwić sprawę w urzędzie bardzo proszę o przeznaczenie miejsc parkingowych wzdłuż ulicy J. Kossaka na ten cel - dla osób parkujących i jadących do Warszawy jest parking wzdłuż ulicy Warszawskiej. Jest to problem wielu mieszkańców przyjeżdżających samochodem do urzędu.
ODPOWIEDŹ:
Urząd Miasta rozważa wprowadzenie na części parkingu położonej wzdłuż ul. Kossaka ograniczenia czasu postoju do 1 godziny dla usprawnienia obsługi interesantów.
- Witam serdecznie Pana Burmistrza i Radę Miasta Na ostatniej sesji, była podana informacja, że przejście dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Jasińskiego i ul. E. Plater będzie budował powiat . Czy Starostwo podało termin w jakim zamierza utworzyć przejście?
ODPOWIEDŹ:
Zwrócono się do Starostwa z zapytaniem.
- Czy znany jest nowy podział/rejonizacja do szkół na rok 2025/2026? Czy w momencie otworzenia szkoły nr 4 dzieci zostaną przeniesione?
ODPOWIEDŹ:
Obecnie trwają prace nad procesem uruchomienia nowej szkoły.
PYTANIA PRZED V/VI SESJĄ RADY MIASTA
- Dlaczego Nasz Burmistrz spędza tyle czasu na uroczystościach i obchodach, a sprawy proste, takie jak remont schodów do urzędu stoją od miesiąca? Proszę o informację, ile godzin pracy burmistrz poświęcił w miesiącu lipcu i sierpniu na uroczystości, a ile na pracę na rzecz infrastruktury miejskiej. Drugie pytanie, czy Rada Miasta to kontroluje, czy udaje, że nie widzi niegospodarności Pana Burmistrza? To pytanie proszę do Pani Przewodniczącej Jaźwińskiej, skoro kieruje pracami Rady Miasta. Bardzo proszę o odpowiedź, bo 4 miesiące mijają i żadnych dobrych pomysłów wybranego Pana Burmistrza jeszcze nie zobaczyłem.
ODPOWIEDŹ WICEBURMISTRZA MIASTA:
Remont schodów wejściowych do budynku Urzędu został wykonany miesiąc przed zakładanym terminem. W związku z koniecznością wzmocnienia konstrukcji schodów konieczne było wylanie betonowych elementów. Ich wiązanie - ok trzytygodniowe- wymagało przerwy w innych pracach. Był to wymóg technologiczny. Prace wykonano zatem w zwieszonym zakresie a mimo to przed terminem. Już w momencie zadawania pytania schody były dostępne.
Uroczystości miejskie są organizowane najczęściej w ciągu dni wolnych od pracy lub po godzinach pracy. Uczestnicy - w tym Burmistrz Miasta Kobyłka- biorą w nich udział w ramach wolnego czasu. Obecność burmistrza w pracy potwierdzają podpisy na liście. Praca Burmistrza, w wymiarze ok 10 godzin dziennie, a w tygodniu komisyjnym ok. 12 godzin, jest podyktowana dużą ilością spraw związanych z funkcjonowaniem Miasta. Burmistrz zaprasza chętne osoby do zapoznania się ze szczegółami swojej pracy.
ODPOWIEDŹ PRZEWODNICZĄCEJ RADY MIASTA:
Rada Miasta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pełni funkcję kontrolną wobec działań Burmistrza. Kontrola ta realizowana jest między innymi poprzez rozpatrywanie sprawozdań z wykonania budżetu, pracę Komisji Rewizyjnej, interpelacje i zapytania radnych, debaty nad raportem o stanie gminy. Chciałabym tutaj podkreślić, że wszelkie informacje na temat pracy Burmistrza oraz Rady Miasta są jawne i dostępne dla mieszkańców np. w Biuletynie Informacji Publicznej. Jeśli osoba zadająca pytanie ma konkretne zastrzeżenia dotyczące gospodarności Pana Burmistrza, może skorzystać z przysługującego prawa, jakim jest złożenie skargi na działalność Burmistrza do Rady Miasta, która jest organem uprawnionym do jej rozpatrzenia. Ze swojej strony mogę zapewnić, że Rada Miasta wypełnia swoje obowiązki zgodnie z prawem, a prace kontrolne są realizowane z należytą starannością. Działamy na rzecz mieszkańców i każda kwestia, która wymaga wyjaśnienia zostanie podjęta w odpowiednim trybie. Natomiast co do spotkań Pana Burmistrza w jego wolnym czasie uważam, ze to się tylko chwali, że wychodzi do mieszkańców w czasie, który jest dla niego wolnym. Dziękuję.
- Przy ul. Zielonej (przed skrzyżowaniem z ul. Szpotańskiego, patrząc od McDonalda) od wielu tygodni brakuje znaku D-1 (droga z pierwszeństwem przejazdu) a stoi tam tylko sam słupek po nim. Czy można doprowadzić do tego, że znak ten znów się pojawi? Inicjatywa społeczna "Dbamy O Miasto" ("DOM").
ODPOWIEDŹ:
Dokonamy kontroli oznakowania w mieście, w razie stwierdzenia nieprawidłowości/braków, oznakowanie zostanie uzupełnione o zniszczone/skradzione elementy.
- Przy ul. Warszawskiej , na wysokości nr 8A, stoi przy chodniku ławeczka. Od długiego już czasu w godz. 17-19 jest ona codziennie okupowana przez grupę tych samych 3-4 mężczyzn. Siedzą tam popijając alkohol (po drugiej stronie ulicy mają sklep "Lewiatan") lub już upici wypoczywają tam. Wracających w tym czasie z pracy mieszkańców bulwersuje ich widok. Może warto byłoby usunąć tę ławeczkę, gdy służy ona tylko pijakom. Inicjatywa społeczna "Dbamy O Miasto" ("DOM").
ODPOWIEDŹ:
Ławeczka została zdemontowana.
- Czy możliwe jest odświeżenie przejścia podziemnego przy stacji w Kobyłce? Zarówno mieszkańcy, jak i osoby przyjezdne przechodząc tamtędy muszą mierzyć się z okropnym zapachem moczu, który oddawany jest pod drzwiami windy. Nie jest to dobra reklama dla naszego miasta. Inicjatywa społeczna "Dbamy O Miasto" ("DOM").
ODPOWIEDŹ:
Przejście podziemne PKP Kobyłka jest systematycznie czyszczone z nieczystości stałych oraz zamiatane z piachu. A odświeżenie czyli (pomalowanie) Urząd Miasta Kobyłka nie ma takiej możliwości ponieważ zarządcą przejścia jest PKP.
Miasto zwróci się do zarządcy o odświeżenie przejścia.
- Dzień dobry, Uprzejmie proszę o informacje jaki jest etap projektu/ dalsze plany budowy żłobka publicznego w dzielnicy Nadarzyn.
ODPOWIEDŹ:
Na chwilę obecną Miasto Kobyłka posiada koncepcję projektu budowy żłobka w dzielnicy Nadarzyn. Analizowane są możliwości realizacji obiektu.
- Zasłonięty znak - ul. Cicha/Leśna. Czy pracownicy urzędu mogą przyciąć gałęzie w tych i w innych podobnych miejscach, by znaki były w pełni widoczne? Zasłonięty znak, a drugi przekręcony - ul. Poprzeczna/Leśna.
ODPOWIEDŹ:
Dokonamy kontroli oznakowania w mieście. Wydział Gospodarczy dokona przycięcia gałęzi. Znaki drogowe zostaną niezwłocznie odsłonięte.
- Z uwagi na rozkwit zieleni, w kilku miejscach naszego miasta znaki drogowe zostały zasłonięte przez gałęzie i liście. O ile mieszkańcy Kobyłki znają te znaki na pamięć, o tyle dla przyjezdny kierowców zasłonięte znaki (szczególnie znaki "Stop") mogą stanowić poważne zagrożenie w ruchu drogowym. Na tym zdjęciu znak na ul. Nadarzyn. "Dbamy o nasze Miasto" (DOM).
ODPOWIEDŹ:
Dokonamy kontroli oznakowania w mieście. Wydział Gospodarczy dokona przycięcia gałęzi. Znaki drogowe zostaną niezwłocznie odsłonięte.
- Czy w związku ze zmianami, jakie wprowadzono 1 lipca tego roku, by do recyklingu trafiały plastikowe butelki po napojach razem z nakrętkami, wystawianie przed MOK pojemnika w kształcie serca przeznaczonego na same nakrętki od napojów ma jeszcze sens?
ODPOWIEDŹ:
Kosze na nakrętki są usytuowane na terenie Miasta Kobyłka w celach dobroczynnych - zawartość przekazujemy prywatnie na rzecz niepełnosprawnego dziecka. Rodzice cyklicznie (kiedy zapełnią się pojemniki) odbierają od nas nakrętki. Do momentu wejścia w życie systemu kaucyjnego czyli do 1 stycznia 2025 r. mają one swoją zasadność, ponieważ w gospodarstwach domowych są jeszcze w obiegu butelki "starego typu" które nie mają przytwierdzonych nakrętek i każdy kto ma wolę wspomóc w taki sposób chore dziecko może to zrobić. Po wejściu w życie systemu kaucyjnego Miasto Kobyłka dostosuje odbiory w tym zakresie do wymogów prawa.
Nie mamy podpisanej współpracy z żadną fundacją. Od kiedy w Kobyłce stanęły serca na nakrętki, żadna fundacja nie wyraziła chęci współpracy. Nakrętki przekazujemy prywatnie na rzecz osoby potrzebującej. Nakrętki odbierane są cyklicznie, kiedy zapełnią się pojemniki.
- Szanowni Państwo, proszę o wyjaśnienie, dlaczego na kobyłkowskich drogach przed skrzyżowaniami z drogami, których wlot jest tylko z lewej strony (np. na ul. Turowskiej czy ul. Leśnej) stawiane są znaki D-1, czyli droga z pierwszeństwem. Przecież pojazd jadący taką drogą, i bez tego znaku ma pierwszeństwo przed tym, który znajduje się na drodze z lewej. Przepisy jasno normują, kiedy stawia się znak D-1 i kiedy można go na tej samej drodze powtórzyć. Znaki te na niektórych ulicach są powtarzane bezpodstawnie. Szkoda publicznych pieniędzy.
ODPOWIEDŹ:
Montaż oznakowania w mieście poprzedzony jest wykonaniem projektu organizacji ruchu przez projektanta branży drogowej, posiadającego stosowne uprawnienia. Następnie projekt taki opiniowany jest przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Policji i Wydział Dróg Powiatowych Starostwa Powiatowego w Wołominie. Dopiero po weryfikacji projektu i uzyskaniu pozytywnych opinii, montowane jest oznakowanie.
- Czy na ul. Warszawskiej, na wysokości tunelu oraz pierwszego skrzyżowania z ul. Turowską, czyli na odcinku całej długości lasu, można by postawić znaki" koniec terenu zabudowanego" (oczywiście plus znaki ograniczające tam prędkość), tak by po zmroku można było używać tam świateł drogowych, co ułatwiałoby unikania kolizji z przebiegającymi tam zwierzętami (lisy, koty, itd.)?
ODPOWIEDŹ:
Montaż oznakowania w mieście poprzedzony jest wykonaniem projektu organizacji ruchu przez projektanta branży drogowej, posiadającego stosowne uprawnienia. Następnie projekt taki opiniowany jest przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Policji i Wydział Dróg Powiatowych Starostwa Powiatowego w Wołominie. Dopiero po weryfikacji projektu i uzyskaniu pozytywnych opinii, montowane jest oznakowanie. O słuszności / potrzebie zamontowania określonych znaków, decydują więc stosowne organy, nie ma więc mowy o dowolności montowania oznakowania.
- Ulica Ułanów - od strony ul. Poniatowskiego - jest tak wąska, że nie można w nią skręcić, gdy jedzie nią z przeciwnego kierunku pojazd. Na odcinku kilkudziesięciu metrów samochody nie są w stanie przejechać obok siebie. Czy nie można byłoby jakoś temu zaradzić, chociażby w ten sposób, żeby zrobić z niej ulicę jednokierunkową? Podobna sytuacja jest z ul. Sosnową od strony ul. Poprzecznej. Tam też jest tak wąsko, że samochody jadące w przeciwnych kierunkach nie wyminą się.
ODPOWIEDŹ:
Montaż oznakowania w mieście poprzedzony jest wykonaniem projektu organizacji ruchu przez projektanta branży drogowej, posiadającego stosowne uprawnienia. Następnie projekt taki opiniowany jest przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Policji i Wydział Dróg Powiatowych Starostwa Powiatowego w Wołominie. Dopiero po weryfikacji projektu i uzyskaniu pozytywnych opinii, montowane jest oznakowanie. O słuszności / potrzebie zamontowania określonych znaków, decydują więc stosowne organy, nie ma więc mowy o dowolności montowania oznakowania.
- W związku z grupującymi się osobami nietrzeźwymi w rejonie sklepu "Lewiatan" przy ul. Warszawskiej, które spożywają na ulicy alkohol i oddają mocz na tyłach tamtejszego ciągu budynków, zachodzi uzasadnione podejrzenia, że zaopatrują się one w alkohol właśnie w tym sklepie, co stanowiłoby naruszenie przepisów prawa. W związku z tym zasadne jest dokonanie przez właściwych do tego pracowników UM kontroli sprzedaży alkoholu przez pracowników "Lewiatana", ale nie tylko pro forma, lecz połączonej też np. z obserwacją z samochodu tego sklepu pod kątem ujawnienia osób nietrzeźwych kupujących tam alkohol. Gdyby kupujący nietrzeźwi po wyjściu ze sklepu tłumaczyli się, że alkohol kupili gdzie indziej, można porównać nr serii posiadanego przez nich alkoholu z tym sprzedawanych w sklepie oraz sprawdzić, czy o tej godzinie dokonano zapisu takiej transakcji w kasie sklepowej. Jednocześnie proszę o informację, kiedy ostatni raz kontrolowano pod tym kątem powyższy sklep.
ODPOWIEDŹ:
Kontrole punktów sprzedaży napojów alkoholowych w zakresie przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeprowadza: Organ zezwalający lub, na podstawie jego upoważnienia, straż gminna lub członkowie gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.
Zgodnie z Regulaminem Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kobyłce do jej zadań należy między innymi:
- rozpatrywanie informacji i wniosków dotyczących sprzedaży napojów alkoholowych,
- zwracania się o informację do Policji w sprawach związanych z interwencjami dotyczącymi nieprzestrzegania przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi,
- opracowywanie wniosków do Policji w sprawie wszczęcia postępowania wobec sprzedawców właścicieli punktów sprzedaży napojów alkoholowych, łamiących przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi,
- kontrola przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż alkoholu.
Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych cofa się w przypadku nieprzestrzegania określonych w ustawie zasad sprzedaży napojów alkoholowych, a w szczególności:
- sprzedaży i podawania napojów alkoholowych osobom nieletnim, nietrzeźwym, na kredyt lub pod zastaw;
- powtarzającego się co najmniej dwukrotnie w okresie 6 miesięcy, w miejscu sprzedaży lub najbliższej okolicy, zakłócania porządku publicznego w związku ze sprzedażą napojów alkoholowych przez dany punkt sprzedaży, gdy prowadzący ten punkt nie powiadamia organów powołanych do ochrony porządku publicznego;
- wprowadzenia do sprzedaży napojów alkoholowych pochodzących z nielegalnych źródeł;
- przedstawienia fałszywych danych w oświadczeniu,
- popełnienia przestępstwa w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przez osobę odpowiedzialną za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie;
- orzeczenia, wobec przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną albo wobec osoby odpowiedzialnej za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie, zakazu prowadzenia działalności gosp. objętej zezwoleniem.
W maju bieżącego roku Miasto Kobyłka zleciło kontrolę sprzedaży napojów alkoholowych w sklepach osobom, które nie ukończyły 18 roku życia, w tym we wskazanym sklepie na ul. Warszawskiej 3. Kontrola nie wykazała sprzedaży alkoholu osobom nieletnim i naruszenia tym samym przepisów prawa.
Kwestie dotyczące łamania przepisów bądź bezpieczeństwa powinny być bezpośrednio zgłaszane przez osobę będącą świadkiem do organów ścigania tj. policji w momencie ich wystąpienia.
- Przy ul. Lipowej (przy skrzyżowaniu z ul. Zieloną) stoją kontenery na odzież. Od długiego już czasu na prawo od nich wyrzucane są śmieci. Sytuacja taka jest nie do przyjęcia, bo ani to estetyczne, ani higieniczne, a może tylko być rozwlekane przez zwierzęta. Jest kilka rozwiązań: albo zobowiązać właścicieli do przestawienia gdzieś indziej tych kontenerów (pytanie, czy w ogóle mają oni zgodę, by one tam stały), albo przydzielić pracownikom technicznym UM zadanie stałego oczyszczania tego miejsca albo zainstalować foto-pułapkę. Inicjatywa Obywatelska "Dbamy O Miasto" ("DOM").
ODPOWIEDŹ:
Odpowiadając na pytanie informuję że nieczystości stałe z ww. rejonu są systematycznie sprzątane a kontenery na odzież zostały zabrane z ww. rejonu i przestawione w inne miejsce. Jednocześnie informuję, że kontenery na odzież są ustawiane za zgodą Urzędu Miasta Kobyłka.
- Często widać, że kartony są wystawiane przed posesje a nie darte i pakowane do worków niebieskich. Czy to jest prawidłowe? Dlaczego odbiorca śmieci odbiera kartony nie zapakowane do worków niebieskich. Czy tak można robić i czy to jest w umowie z odbiorcą śmieci. Dlaczego nie ma informacji nigdzie na ten temat. Widać, że jedni mieszkańcy są głupi, bo drą kartony i pakują do worków niebieskich, a drudzy maja to gdzieś i wyrzucają je tylko przed posesje, bo i tak odbiorca śmieci je zabierze (dlaczego kartony te są odbierane przez firmę sprzątającą)? Proszę o wyjaśnienie jaka sytuacja jest prawidłowa i poinformowanie o tym mieszkańców.
ODPOWIEDŹ:
Prawidłową formą oddawania odpadów jest wystawianie ich przed posesję w przeznaczonych do tego pojemnikach/workach.
Zarówno Umowa z Wykonawcą (firmą odbierającą odpady z terenu Miasta Kobyła), jak i Regulamin Utrzymania Czystości i porządku na terenie Miasta Kobyłka mówią o oddawaniu odpadów w ww. formie. Duże kartony po sprzęcie RTV AGD, meblach itp. które mogą stanowić trudność w pakowaniu ich do worków na odpady mieszkańcy mogą oddawać na PSZOK. Odpady powinny być każdorazowo oznakowane naklejką.
- Na ulicy Kazimierza Wielkiego (od strony Nadmy), tuż przed wjazdem na jej odcinek biegnący wzdłuż lasu, stoi znak "koniec terenu zabudowanego". Jest to najbardziej brudny znak w całej Kobyłce, co chluby naszemu miastu nie przysparza. Czy jest możliwość, żeby przywrócić jego czytelność? ("Dbamy O Miasto")
ODPOWIEDŹ:
Dokonamy kontroli oznakowania w mieście. Wydział Gospodarczy dokona oczyszczenia znaku lub wymiany go na nowy, jeśli zajdzie taka konieczność.
- Szanowni Państwo, czy możliwe jest postawienie na Maciołkach przy placu zabaw przy ul. Dworkowej, budki na używane książki czyli tzw. bookstopu (bookcrossingu)? Jedyne takie miejsce w Kobyłce funkcjonuje daleko stąd, bo przy bibliotece. Przedsięwzięcie takie nie jest drogie, a mogłoby być pożyteczne nie tylko dla rodziców przychodzących na plac zabaw ze swoimi pociechami, ale i dla innych mieszkańców tutejszego osiedla.
ODPOWIEDŹ:
Propozycja zostanie przeanalizowana, jednakże z uwagi na liczne akty wandalizmu w okolicach ul. Dworkowej (zniszczenia na placu zabaw, dewastacja luster drogowych), możliwość realizacji wydaje się wątpliwa.
- Czy nabrzeże rzeki Długiej od strony Kobyłki było ostatnio kontrolowane? Czy jest ono odpowiednio zabezpieczone przed ewentualną powodzią? Czy planowane są tam jakieś prace podnoszące poziom bezpieczeństwa przed zalaniem?
ODPOWIEDŹ:
Za właściwy stan linii brzegowej rzeki Długiej na terenie powiatu wołomińskiego odpowiada Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, a dokładniej Zarząd Zlewni w Dębem. Urząd ten jest odpowiedzialny za konserwację, utrzymanie i monitorowanie stanu technicznego linii brzegowej oraz wszelkich urządzeń wodnych, które mogą wpływać na stan rzeki. W ramach tych działań, Wody Polskie przeprowadzają m.in. prace utrzymaniowe, takie jak koszenie roślinności, usuwanie przeszkód w przepływie wody itp.
Granice Miasta Kobyłka stanowi jeden brzeg rzeki Długa długości około 400 m zaś sama rzeka nie znajduje się na terenie Miasta Kobyłka.
- Mając na względzie aktualną klęskę powodzi w Polsce i biorąc pod uwagę klęski żywiołowe, które mogą zagrażać naszemu miastu, budynkom i ludności (ulewne opady deszczu, pożary, huragany), proszę o informacje, jakie działania planuje Urząd Miasta w celu przeciwdziałania skutkom ewentualnego wystąpienia takich zdarzeń w Kobyłce. Czy UM dysponuje szacunkowymi informacjami, ile procentowo budynków i gospodarstw w naszym mieście nie posiada ubezpieczenia od klęsk żywiołowych? Czy mieszkańcy Kobyłki zachęcani są w jakikolwiek sposób przez Urząd Miasta do wykupowania tego typu ubezpieczeń?
ODPOWIEDŹ:
Na wypadek zdarzeń niepożądanych (podtopienia, pożary, silne wiatry, huragany, trąby powietrzne) i pomocy mieszkańcom miasta jest przygotowana OSP w Kobyłce. Strażacy mają u siebie sprzęt i wyposażenie do walki ze skutkami anomalii pogodowych. Mają również sprzęt alpinistyczny do pracy na dachach przy silnych podmuchach wiatru oraz odpowiednie przeszkolenie.
Przy okazji zachęcamy mieszkańców zainteresowanych niesieniem pomocy do włączenie się w prace OSP.
Dodatkowo wg planu kryzysowego Hotel Gregory, przyjmie pod "swój dach" osoby, które wskutek zjawisk niepożądanych utracą dach nad głową lub stracą dobytek życia.
Ubezpieczenie mienia, poza OC pojazdów mechanicznych, jest dobrowolne i zależy od samych właścicieli – Urząd Miasta nie ma na to wpływu. Propozycja promocji ubezpieczania zostanie poddana ocenie (wg rozeznania, gminy takich promocji nie prowadzą).
Urząd Miasta nie dysponuje szacunkowymi informacjami, ile procentowo budynków i gospodarstw w naszym mieście nie posiada ubezpieczenia od klęsk żywiołowych.
- W Kobyłce jest kilka tablic z planem miasta. Jedna z nich stoi przy zbiegu ul. Ręczajskiej i Nadarzyńskiej. Lokalizacja jej nie jest zbyt fortunna, gdyż stoi akurat po tej stronie ul. Ręczajskiej, gdzie nie poruszają się piesi, bo nie ma tam chodnika. O wiele bardziej przydałaby się w rejonie wyjścia z przejścia podziemnego przy stacji PKP od strony Sosnówki. Prosimy o rozważenie zmiany jej lokalizacji. Może warto byłoby też postawić kilka nowych tablic, szczególnie przy wlotach do miasta tras rowerowych, których wykonanie i ustawienie sponsorowane byłoby przez usługodawców, sprzedawców i przedsiębiorców z Kobyłki, którzy w zamian za to umieszczaliby na tych tablicach, po obu bokach planu miasta, swoje reklamy. "Dbamy O Miasto".
ODPOWIEDŹ:
Postawienie tablicy wymaga uzyskania stosownych zgód, pozwoleń. Lokalizacja i potrzeba montażu tablicy / tablic, zostanie przeanalizowana, tym bardziej, że obecne tablice nie uwzględniają nowej sieci dróg w Kobyłce.
- Na końcu ul. Napoleona, tuż przy torach, stoi tablica z planem naszego miasta. Plan ten jest całkowicie wypalony przez słońce, co sprawia, że nie można z niego korzystać, a przy okazji nieestetycznie wygląda. Warto więc byłoby albo umieścić tam nowy plan, a tablicę przestawić tak, by stała przodem do ul. Napoleona, albo całkowicie ją usunąć. "Dbamy O Miasto"
ODPOWIEDŹ:
Zaplanowana zostanie wymiana tablicy z planem na nową.
- Przy ul. Nowej (na tyłach budynku przy ul. Wołomińskiej 2A), całodobowo przechowywane są kontener i worki z odpadami pochodzące z punktów usytuowanych w tym budynku. W naszej ocenie śmiecie nie powinny się tam znajdować, bo zastawiają dróżkę prowadzącą obok jezdni, która to dróżka raczej nie należy do właścicieli tych punktów. Jest to też mało estetyczna wizytówka naszego miasta dla osób wysiadających z pociągu. "Dbamy O Miasto".
ODPOWIEDŹ:
Urząd Miasta jest w trakcie weryfikacji zgłoszenia (ze wstępnych ustaleń z WI wynika, że działka, na której stoi kontener i worki z odpadkami należy do miasta).
- Czy możliwe jest przestawienie na bok wszystkich czterech słupów elektrycznych z doczepionymi do nich tablicami ostrzegawczymi dla kierowców, które stoją w pasie jazdy przy ul. Broniewskiego, co poprawiłoby nie tylko bezpieczeństwo w ruchu, ale też i estetykę tej ulicy? "Dbamy O Miasto".
ODPOWIEDŹ:
Przestawienie słupów wymaga uzyskania pozwolenia (warunków) od PGE, wykonania dokumentacji, a następnie uzyskania pozwolenia na przebudowę.
- Załączone zdjęcie przedstawia fragment skrzyżowania przy zbiegu ul. Nałkowskiego z ul. Wspólną. Widać na nim ogrodzenie porosłe krzakami. W krzakach ukryty jest znak drogowy, tak, że widać tylko dolną część słupka, a także dwie tabliczki z nazwami ulic. Takich miejsc jest w naszym mieście więcej. Prosimy o podjęcie działań zmierzających do przywrócenia prawidłowego stanu rzeczy albo przez pracowników UM albo poprzez zobligowanie do tego właścicieli posesji, na której rosną krzaki. "Dbamy O Miasto".
ODPOWIEDŹ:
Dokonamy kontroli oznakowania w mieście. Wydział Gospodarczy dokona przycięcia gałęzi w celu uwidocznienia znaków.
- Zgodnie z oznakowaniem ul. Fałata jest drogą jednokierunkową, prowadzącą od ul. Ręczajskiej do Leśnej. Jednak każdego dnia, i to wielokrotnie, kierujący pojazdami łamią przepisy poruszając się nią "pod prąd" by dojechać do ul. Ręczajskiej. Bardzo prosimy o rozważenie możliwości postawienia na ul. Fałata przed skrzyżowaniem z ul. Ręczajską znaku B-2 (zakaz wjazdu), co może trochę otrzeźwi niektórych kierowców i poprawi bezpieczeństwo drogowe na tym skrzyżowaniu. "Dbamy O Miasto".
ODPOWIEDŹ:
Montaż oznakowania w mieście poprzedzony jest wykonaniem projektu organizacji ruchu przez projektanta branży drogowej, posiadającego stosowne uprawnienia. Następnie projekt taki opiniowany jest przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Policji i Wydział Dróg Powiatowych Starostwa Powiatowego w Wołominie. Dopiero po weryfikacji projektu i uzyskaniu pozytywnych opinii, montowane jest oznakowanie. O słuszności / potrzebie zamontowania określonych znaków, decydują więc stosowne organy, nie ma więc mowy o dowolności montowania oznakowania.
- Witam, mam pytanie, czy jest możliwość, aby mogła być przeprowadzana co jakiś czas kontrola prędkości na ul. Jasińskiego? Ulica ta do momentu otwarcia wiaduktu znajdowała się w rejonie dozwolonej prędkości 30, teraz jest 50, jednak wielokrotnie ta prędkość jest przekraczana przez samochody osobowe jak również przez samochody ciężarowe o dużym tonażu.
ODPOWIEDŹ:
Uwaga ta zostanie przekazana Komisariatowi Policji w Kobyłce.
- Witam, mam pytanie kto będzie zajmował się budową przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Jasińskiego i ul. Emilii Plater, jeśli po ostatnich informacjach odcinek ul. Jasińskiego przejmuje powiat? O te przejście dla pieszych dopytuję już od roku i na marcowej sesji tego roku ,była mowa, że na tej właśnie sesji będą Państwo przesuwać środki w budżecie, aby zlecić wykonanie dokumentacji zmiany organizacji ruchu i zaprojektować przejście .Szkoda , że nie został dopilnowany projekt budowy i rozbudowy ul. Jasińskiego przez inwestora Burmistrz Miasta Kobyłka, bo zapewne, można by było już korzystać z tego przejścia.
ODPOWIEDŹ:
Za budowę przejścia dla pieszych na wskazanym odcinku odpowiedzialny będzie Starostwo Powiatu Wołomińskiego.
- Witam serdecznie Pana Burmistrza i Radę Miasta, mam pytanie czy już została wydana decyzja ZRID na ul. Wesołą, która ma znaczenie przy wydaniu decyzji ZRID na ul. Nowoprojektowaną, ponieważ obie te inwestycje łączą się ze sobą jak było to mówione na marcowej sesji, jeśli nie to czy miasto nie straci dofinansowania w kwocie dwóch milionów do ul. Nowoprojektowanej?
ODPOWIEDŹ:
W maju bieżącego roku Urząd Miasta pozyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na budowę ul. Wesołej. Dofinansowanie, które pierwotnie planowane było na budowę fragmentu nowoprojektowanej drogi zostało przeznaczone na budowę łącznika ul. Orszagha z ul. Warszawską i drogi dojazdowej do ul. Fałata.
- Czy jest szansa na obiecywany w kampanii budynek klubowy dla Wichru Kobyłka na 100 lecie istnienia klubu w 2026 roku?
ODPOWIEDŹ:
Chcemy wyasygnować środki na projekt w roku 2025.
- Na jakim etapie jest budowa żłobka państwowego na Nadarzynie? Czy już posiadamy chociaż projekt architektoniczny tej inwestycji?
ODPOWIEDŹ:
Miasto Kobyłka posiada koncepcję projektu budowy żłobka na Nadarzynie.
- W planach wydatków Miasta Kobyłka na 2024 rok widnieje pozycja: „Budowa boiska przy ulicy Przyjacielskiej” za 20 000 zł. O jakie boisko konkretnie chodzi?
ODPOWIEDŹ:
Kwota przeznaczona w budżecie Miasta Kobyłka na 2024 rok dotyczy wykonania dokumentacji projektowej budowy boiska wielofunkcyjnego (piłka ręczna, koszykówka, siatkówka). Planujemy wykonać boisko o wymiarach 23 x 10 m.
- Kiedy zostanie obiecany remont ronda Cudu nad Wisłą.
ODPOWIEDŹ:
Ze względu na specyfikę miejsca w pierwszej kolejności będzie zlecone przygotowanie koncepcji zagospodarowania (w tym zakres remontu, ew. inny przebieg ulic, tereny zielone). Uwzględnienie ww. zamówienia będzie omawiane przy tworzeniu budżetu na 2025 rok.
- Czy wykonano umowę dotyczącą projektu ulicy Broniewskiego? Jeśli tak, to kiedy znajdzie się w planie do realizacji, czyli kiedy będą przewidziane środki budżetowe na roboty budowlane?
ODPOWIEDŹ:
Umowa na wykonie dokumentacji projektowej drogi w ul. Broniewskiego zawarta jest do 16 grudnia bieżącego roku. W chwili obecnej trwają prace nad planem budżetu Miasta Kobyłka na 2025 rok i Wieloletnią Prognozą Finansową na lata 2025-2043.
- W związku z propozycją wprowadzenia na najbliższej sesji Rady Miasta nowego przedsięwzięcia bieżącego pn. „Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu północnej części Miasta Kobyłka” zwracam się z prośbą o wskazanie w jakim terminie mieszkańcy będą mogli zgłaszać uwagi do projektu tego planu. Wyłożenie planu miało być w 2024 roku. Co spowodowało opóźnienia w tej kwestii?
ODPOWIEDŹ:
Termin wnoszenia uwag zostanie określony w zawiadomieniu o wyłożeniu projektu do publicznego wglądu. Obecnie nie można wskazać tego terminu, ponieważ brakuje nam stanowiska Marszałka Województwa Mazowieckiego, a to ma być wyrażone do 9 października br. Brak stanowiska Marszałka jest powodem dużego opóźnienia w realizacji tego planu.
- Czy rozważana była możliwość zmiany pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu ulicy Poniatowskiego i Hubala na czas prowadzenia remontu drogi nr 634? W chwili obecnej w godzinach popołudniowych tworzą się w tym miejscu korki (w ciągu ulic Hubala w Kobyłce i Ossowskiej w Zielonce), ciągnące się od ulicy Poniatowskiego aż do stacji PKP Zielonka.
ODPOWIEDŹ:
Trwa analiza możliwości zmiany pierwszeństwa, w tym korespondencja z Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich. W przypadku zmiany organizacji ruchu Miasto chce zminimalizować zagrożenie tzw. „jazdy na pamięć”, co powodowałoby stłuczki, poprzez montaż tymczasowych progów zwalniających.
- Czy planowane jest dostosowanie karty kobyłczanina do możliwości elektronicznego "odbijania" jej na wołomińskim basenie. W chwili obecnej dane z karty są ręcznie przepisywane na kartkę przez osoby pracujące w kasach pływalni. Wołomin już przystosował swoje karty do tej funkcjonalności.
ODPOWIEDŹ:
Istnieje taka możliwość i Urząd Miasta jest w stanie zaopatrzyć okoliczne baseny w taką funkcjonalność, jednak wiąże się to z pewnymi kosztami, które obecnie są analizowane. Jeśli uda się zabezpieczyć odpowiednie środki na ten cel to taka funkcjonalność zostanie wprowadzona nie tylko na basenie w Wołominie ale również na dwóch pozostałych basenach, na których honorowana jest karta mieszkańca Kobyłki tj. w Markach oraz Ząbkach.
- Witam. Rok temu dokładnie 21.07.2023 jako mieszkańcy ulicy Husarii składaliśmy wniosek o znak D-4a (droga bez przejazdu) na wysokości działki 97/8 w związku z bardzo częstymi próbami przejechania ulicą przez samochody osobowe i ciężarowe. Ulica jest wąska i nieutwardzona, brak też możliwości zawrócenia na niej, co powoduje, iż pojazd, który wjedzie w tę ulicę, może z niej wyjechać jedynie cofając się przez całą jej długość. Oznakowanie poprawi bezpieczeństwo na ulicy oraz zniweluje pomyłki kierowców i zapobiegnie niszczeniu ulicy. Ulica jest nieprzejezdna, gdyż nie istnieje mostek nad kanałem melioracyjnym przecinającym ulicę. W ostatnim miesiącu auto wjechało do kanałku poprzez brak jakiegokolwiek oznakowania również przed samym kanałkiem. Niestety przez rok czasu jesteśmy zwodzeni przez Wydział Infrastruktury, który po wielokrotnych dopytywaniach się o status sprawy zawsze twierdzi, że musi znaleźć informacje o temacie i tak co tydzień. Proszę o udzielenie stanowiska w tej sprawie.
ODPOWIEDŹ:
Wydział Infrastruktury wielokrotnie informował, iż zlecił wykonanie projektu stałej organizacji ruchu przedmiotowego odcinka. Projekt wraz z uzgodnieniami został przekazany do Wydziału przez projektanta. Na obecnej sesji RM wnioskowane jest przesunięcie środków finansowych w budżecie, umożliwiające m.in. wprowadzenie organizacji na ulicy.
- Czy Urząd Miasta jest w stanie zorganizować w Kobyłce akcję "Wyprzedaż garażowa", która objęłaby wszystkie dzielnice w naszym mieście, ale każdą w innym terminie, i to takim, który byłby odległy od terminów wywozu śmieci wielkogabarytowych. Akcja byłaby z korzyścią dla mieszkańców, a mogłaby też ograniczyć ilość oddawanych przez nich odpadów.
ODPOWIEDŹ:
Urząd sprawdzi prawne możliwości zorganizowania takiej akcji. Miejski Ośrodek Kultury organizuje od czasu do czas tzw. Pchli Targ, który odpowiada idei wyprzedaży garażowej, a udział w nim jest bezpłatny.
- Wiele razy w środkach masowego przekazu słyszy się o klęskach żywiołowych na terenie naszego kraju (m.in. pożary i huragany) oraz ich skutkach, czyli zniszczeniach budynków i ludzkich tragediach, a także konieczności udzielania zapomóg osobom poszkodowanym, których budynki nie były przez nich ubezpieczone. Czy nie warto byłoby przeprowadzić w naszym mieście kampanii medialnej zachęcającej mieszkańców do wykupowania ubezpieczeń mieszkań, domów i innych budynków? Byłoby to z korzyścią zarówno dla nich, ale też Skarbu Państwa i jednostek samorządowych, które nie musiałyby - w razie wystąpienia klęsk - przeznaczać pieniędzy na zapomogi.
ODPOWIEDŹ:
Urząd sprawdzi prawne możliwości zorganizowania takiej akcji.
- Dzień dobry Chciałabym zapytać kiedy mieszkańcy ulicy zacisznej mogą spodziewać się jej utwardzenia.
ODPOWIEDŹ:
W bieżącym roku z powodu ograniczonych środków finansowych, nie planowane są żadne utwardzenia, a jedynie doraźne naprawy ubytków i równania.Zostanie przeprowadzona analiza w sprawie umieszczenia budowy ul. Zacisznej na odc. Kochanowskiego – Jałowcowa w Budżecie Miasta Kobyłka na rok 2025.
- Chciałabym zapytać czy pachołek słupek na ulicy Orszagha bliżej ulicy Żymirskiego stoi w jakimś konkretnym celu. Nadmienię że stoi tam od budowy tunelu w Kobyłce i od poszerzenia ulicy Orszagha. Czy mogą to Państwo zgłosić do odpowiednich służb lub firmy.
ODPOWIEDŹ:
Pachołek zabezpieczał przed wjazdem w uszkodzoną i podmytą studzienkę, która została naprawiona.
- Dzień dobry, dlaczego zieleń miejska w tym sezonie jest pozostawiona sama sobie i nikt jej nie pielęgnuje? Oczko wodne na starych basenach zostało zaniedbane, na ulicach na Nadarzynie rosną ponad metrowe chwasty, przykładem jest Ossowska, Borysów, Turowska. To samo ma miejsce z dwoma parkingami parkuj i jedź przy PKP Kobyłka i PKP kobyłka Ossów, czy nawet główną ulicą w Kobyłce - Napoleona. Proszę o informację kiedy ta sytuacja ulegnie poprawie, nie tylko jednorazowo, ale w sposób ciągły.
ODPOWIEDŹ:
Pobocza ulic na Nadarzynie w tym Ossowska, Borysów, Turowska oraz teren przy stacji PKP Kobyłka Ossów i PKP Kobyłka po raz kolejny był wykoszony, obecnie w bieżącym miesiącu tj. w sierpniu. Jeżeli chodzi o ulicę Napoleona jest to droga powiatowa, zarządcą tej ulicy jest Wydział Dróg Powiatowych Starostwa Powiatowego w Wołominie, który odpowiada za tą ulicę również w zakresie utrzymania i pielęgnacji zieleni.Zostały wykonane w dniu 30.07.2024 r. zabiegi pielęgnacyjne zieleni przy oczku wodnym na starym basenie przez firmę REMONDIS Sp. z o.o. w ramach gwarancji dotyczącej części zieleniarskiej do umowy nr UM.336.U/2021 z dnia 08.07.2021 r.
- Kiedy wreszcie zrealizowana zostanie sieć wodociągowa w ulicy Jana Nowaka-Jeziorańskiego?
ODPOWIEDŹ:
Zgodnie z informacją z PGK Kobyłka Sp. z o.o. realizacja planowana jest w bieżącym roku.
- Z wracam się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji dotyczącej działań UM w związku pozyskaniem środków z RFRD. Nabór wniosków trwał od 26.07. do 26.08.2024 r.
- Czy UM złożył wniosek o dofinansowanie dróg w tegorocznym naborze z RFRD (rządowy fundusz rozwoju dróg)?
Jeżeli NIE - to dlaczego? W szczególności proszę o argumentację w odniesieniu do ul. Wesołej.
Jeżeli TAK: - o budowę/remont jakich dróg wystąpiono? - o jakie środki wnioskowano (w podziale na każde w wnioskowanych zadań)? - udostępnienie wniosku. - jeżeli wnioskiem nie była objęta ulica Wesoła, proszę o wyjaśnienie tej decyzji.
ODPOWIEDŹ:
Wniosek został złożony na realizację ul. Natolińskiej. Istnieje możliwość dofinansowania kosztów kwalifikowanych w wysokości od 50 do 80 % zgodnie z regulaminem. O poziomie przyznanego dofinansowania decyduje komisja oceniająca wnioski powołana przez Wojewodę.
Wnioskiem została objęta ul. Natolińska – ze względu na pierwotnie przewidywany termin realizacji (etapu 1 inwestycji) w 2024 r.
Ze względów finansowych realizacja inwestycji w 2024 r. musiała zostać przesunięta.
Ulica Wesoła nie była przewidziana do realizacji w budżecie na 2024 r.
Miasto dokona wszelkich starań w zakresie pozyskania środków na realizację inwestycji w przyszłych naborach – tak aby uwzględnić realizację zadania w następnych latach.
- Witam, czy Miasto Kobyłka będzie w tym lub w przyszłym roku starać się pozyskać dofinansowanie zewnętrzne na stworzenie prawdziwego parku miejskiego pomiędzy ulicami Leśną i Ręczajską? Czy Miasto Kobyłka ma nadal poważne plany na park w tym miejscu? Jeśli tak, to czy projekt tego parku będzie taki sam jak pierwotnie ustalono kilka lat temu?
ODPOWIEDŹ:
Miasto obecnie nie planuje zagospodarowania terenu w formie parku. Miasto posiada projekt z poprzedniego projektu dotacyjnego na który nie uzyskano dofinansowania.
- Czy Miasto Kobyłka może potwierdzić, że przyszła inwestycja mieszkalno-usługowa przy Placu 15 sierpnia (na ulicy Konowrockiego) będzie miała pod względem wyglądu i estetyki reprezentacyjny charakter? Czy Miasto Kobyłka może potwierdzić słowa jednego z mieszkańców: "Teraz to główny plac miasta z biedą na około. Wreszcie stanie godna tego miejsca zabudowa. Inwestor stawia budynek w stylu renesansowych kamienic, z bogatą sztukaterią i kolorowymi fasadami. Parter to lokale na restauracje, lodziarnie i butiki, część mieszkalna to będzie najbardziej prestiżowe miejsce w Kobyłce." - zatem ile pięter ma mieć ta inwestycja?
ODPOWIEDŹ:
Miasto nie może potwierdzić uzyskanych informacji od mieszkańca.
- Po zamknięciu i zagrodzeniu starego przejazdu przez tory kolejowe (Ręczajska/Aleja Jana Pawła 2) powstały dwa małe, zielone skwerki po obu stronach starego przejazdu. Czy Miasto Kobyłka ma możliwość posadzenia w tych miejscach kilku drzewek (np. wierzba ozdobna) oraz zainstalowania ławek dla mieszkańców?
ODPOWIEDŹ:
W lipcu tego roku zostały podjęte rozmowy z PKP. Teren należy do PKP.
- Co z ul . Niemcewicza czy nadal będzie rozjeżdżana przez ciężarówki? Studzienki na ulicy już się pozapadały.
ODPOWIEDŹ:
Zlecone jest wykonanie projektu stałej organizacji ruchu. Projekt znajduje się w uzgodnieniu w Starostwie i Policji. W momencie, gdy zostanie przekazany przez Projektanta do Urzędu, mając w budżecie środki na montaż oznakowania, organizacja zostanie wprowadzona w życie.
- Na jakim etapie jest budowa ulicy Wesołej? Czy Urząd Miasta wystąpił i środki zewnętrzne? Jeżeli tak to gdzie, jeżeli nie to dlaczego? Czy inwestycja jest podzielona na budowę w dwóch etapach?
ODPOWIEDŹ:
28 maja 2024 roku Urząd Miasta pozyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na budowę ul. Wesołęj. Zostanie przeprowadzona analiza w sprawie umieszczenia przedmiotowego zadania do Budżetu Miasta Kobyłka na rok 2025.
W aktualnie trwającym naborze na budowę dróg w ramach RFRD złożono wniosek na ul. Natolińską. Regulamin dopuszcza złożenie tylko jednego wniosku o dofinansowanie.
- Dlaczego na ulicy Spacerowej i części Czereśniowej nie ma oświetlenia miejskiego? Obowiązkiem zarządcy jest umiejscowienie latarni miejskich. Wobec czego, kiedy Burmistrz wypełni ustawowy obowiązek?
ODPOWIEDŹ:
Oświetlenie kolejnych dróg wykonywane jest corocznie w ramach posiadanych środków w Budżecie Miasta Kobyłka. Część oświetlenia ul. Spacerowej na odc. od ul. Zaułek w kierunku ul. Jeżynowej została ujęta w dokumentacji budowy drogi i zostanie wykonana w ramach jej realizacji. Pozostały odcinek ul. Spacerowej oraz oświetlenie ul. Czereśniowej przewidziany jest do realizacji w 2028 roku.
- Czy z uwagi na zbyt niskie ciśnienie wody w dzielnicy Maciołki będą podejmowane decyzje o zakazie podlewania ogrodów w okresach suszy? Czy spółka wodociągów zrezygnuje z montażu podliczników po podlewania ogrodów?
ODPOWIEDŹ:
Urząd Miasta oraz Spółka nie jest w stanie określić do jakich celów mieszkańcy używają wody. Miasto nie planuje rezygnacji z podliczników.
- Czy miasto Kobyłka planuje zająć się polepszaniem kondycji jeziorka przy starych basenach? Wiem, że w poprzedniej kadencji rozważane było zasilenie go ze studni głębinowej. Brak działań spowoduje, że miejsce to będzie niszczeć. Kobyłka nie ma wielu takich miejsc, tym bardziej dbanie o te istniejące jest istotne.
ODPOWIEDŹ:
Na bieżąco prowadzone są prace konserwacyjne (w lato wykoszono) oraz jest dolewana woda, Nie jest planowane zasilenie ze studni głębinowej.
- Czy Miasto planuje zająć się pielęgnację zieleni miejskiej w Kobyłce np. w formie organizacji przetargu na takie prace od przyszłego roku? Mówię tutaj o miejscach, gdzie same koszenia nie wystarczają np. plac 15 sierpnia po modernizacji lub oczko wodne przy Starych Basenach? Zieleń, która tam jest bądź za chwilę będzie zorganizowana, wymaga profesjonalnej opieki.
ODPOWIEDŹ:
Na 2024 nie wybrano konserwatora zieleni – taki konserwator jest planowany do wyboru na rok 2025. Aktualnie konserwacja odbywa się na bieżąco.
- Witam. Jaki jest powód dokonania zmiany w dochodach miasta na 2024 rok: Rozdział 60016, paragraf 6370, Środki otrzymane z Rządowego Funduszu Polski Ład na kwotę: -6.265.326,70 zł.
ODPOWIEDŹ:
Przesunięcie kwoty 4 265 326,70 zł do innego § tj. 0940 (wpływy z lat ubiegłych).
Przesunięcie kwoty 2 000 000,00 zł z tytułu środków otrzymanych w ramach Polskiego Ładu na rok 2025 dot. zadania pn. „Budowa dróg gminnych w Kobyłce -etap V”.
- Czy w związku z budową SP4 planowana jest przebudową ul. Ceramicznej, tak aby zapewnić dzieciom dojście do szkoły chodnikiem? Ul. Ceramiczna jest bardzo wąska, z trudem mijają się dwa samochody.
ODPOWIEDŹ:
Zostanie przeprowadzona analiza w sprawie umieszczenia przebudowy ul. Ceramicznej w Budżecie Miasta Kobyłka na rok 2025.
- Dzień dobry, mam pytanie czemu w budżecie Kobyłki na minusie widnieją Środki otrzymane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, w kwocie: 6 265 326,70 zł i czy planowana sprzedaż działki mieszczącej się przy ul. Osiedlowej nie ma na celu załatania tej dziury budżetowej?
ODPOWIEDŹ:
Środki zdjęte z Polskiego Ładu:
Przesunięcie kwoty 4 265 326,70 zł do innego § tj. 0940 (wpływy z lat ubiegłych).
Przesunięcie kwoty 2 000 000,00 zł z tytułu środków otrzymanych w ramach Polskiego Ładu na rok 2025 dot. zadania pn. „Budowa dróg gminnych w Kobyłce -etap V”.
Sprzedaż kilku nieruchomości (w tym działki przy ul. Osiedlowej) była planowana przy projekcie budżetu w listopadzie 2023 r. oraz uchwalona na sesji 27 marca 2024 UCHWAŁĄ NR LXXVII/630/2024 RADY MIASTA KOBYŁKA z dnia 27 marca 2024 r. w sprawie zmiany budżetu Miasta Kobyłka na 2024 rok w kwocie 6 895 000,00 zł.
W związku z powyższym uchwała w sprawie zgody rady na sprzedaż nieruchomości przy ul. Osiedlowej jest kolejnym etapem realizacji budżetu na 2024 rok.