Deklaracja Dostępności
Urząd Miasta Kobyłka zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.kobylka.pl
Data publikacji strony internetowej: 2020-09-21.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-02-18.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Możliwe są problemy z dostępnością.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22 oraz aktualizowano je dnia: 2024-02-01.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz przy użyciu walidatorów:
https://wave.webaim.org/report#/https://www.kobylka.pl/
https://validator.utilitia.pl/new_report_general/5f6c5e7dbd1983065c000003/
a także na podstawie audytu dostępności przeprowadzonego w 2020 r. przez podmiot zewnętrzny o nazwie T-Matic Grupa Computer Plus oraz audytu przeprowadzonego w 2022 r. w ramach projektu pn. „DOSTĘPNY SAMORZĄD PLUS – POLSKA WSCHODNIA I CENTRALNA” finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego w ramach Osi Priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji i w ramach działania 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Natalia Zakrzewska, adres poczty elektronicznej: natalia.zakrzewska@kobylka.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 760 70 70. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Do tylnego wejścia do budynku Urzędu Miasta, od strony parkingu oprócz schodów prowadzi również pochylnia, ułatwiająca wejście do budynku osobom niepełnosprawnym. Przednie wejście do budynku to tylko schody. Każde wejście prowadzi do holu, w którym portier udziela informacji na temat numeru pokoju i możliwości załatwienia spraw.
2. Dostępność korytarzy, schodów i wind.
W budynku nie ma windy. Wyższe piętra nie są dostępne dla osób niepełnosprawnych. Pracownicy Urzędu schodzą do osób niepełnosprawnych i załatwiają sprawę na parterze budynku, przy specjalnie wyznaczonym miejscu, zawierającym stolik i krzesło. Na parterze znajduje się toaleta, przystosowana do osób niepełnosprawnych. Na parterze nie ma barier architektonicznych.
3. Opis dostosowań.
Tylne wejście do budynku zawiera pochylnię.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przy budynku Urzędu Miasta, na parkingu jest wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych, oznaczone kopertą (znak poziomy) i stosownym znakiem drogowym.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku Urzędu Miasta - na parter - można wejść z psem asystującym. Istnieje obowiązek trzymania psa asystującego na smyczy zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Kobyłka.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu.
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. nr 209, poz.1243), Urząd zapewnia wszystkim zainteresowanym przy załatwieniu spraw urzędowych bezpłatną pomoc tłumacza języka migowego.
Osoba uprawniona do skorzystania z pomocy tłumacza winna zgłosić w sekretariacie Urzędu chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie oraz podać wybraną przez siebie metodę komunikowania się, tj:
• polski język migowy (PJM),
• system językowo migowy (SJM),
• sposób komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN).
Na stronie internetowej znajduje się link do skorzystania z pomocy tłumacza migowego oraz film w języku migowym, tłumaczący zakładkę Urząd Miasta.