Wczoraj (we wtorek 21 listopada) Burmistrz Edyta Zbieć uczestniczyła z urzędnikami w odbiorze technicznym tunelu przy stacji PKP Kobyłka. Byli także obecni przedstawiciele PKP PLK oraz wykonawcy - firmy Sarinż. W trosce o komfort Mieszkańców zgłosiliśmy jako Urząd Miasta kilka usterek. Z naszych informacji wynika, że otwarcie tunelu odbędzie się najprawdopodobniej jutro (w czwartek, 23 listopada).
- Zmiana organizacji ruchu w związku z pierwszeństwem ulicy Orszagha względem ulicy Żymirskiego została przez nas wdrożona, kierowcy się już do niej powoli przyzwyczajają.
- Zmiana organizacji ruchu na ulicy Jana Pawła II (ta ulica będzie również ulicą podrzędną względem Orszagha), ma zostać wdrożona równolegle z otwarciem tunelu. Ta zmiana jest w jurysdykcji PKP.
Przy okazji jeszcze parę słów, jeśli chodzi o inwestycje PKP i Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (tunel kolejowy przy stacji PKP w Kobyłce oraz trasa 634) - te dwie inwestycje się ze sobą łączą i powinny się uzupełniać. Jak widzimy, prace na 634 - związane z wycinką kolidujących drzew - zostały już rozpoczęte. Mamy nadzieję, że obie strony realizujące inwestycje (PKP i Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich) są w kontakcie i ustaliły najlepsze rozwiązania dla mieszkańców Kobyłki. Niemniej ze swojej strony dokonaliśmy analizy ewentualnych problemów, które mogą wystąpić. Z naszych analiz wynika, że sygnalizacja świetlna jest w tej chwili zbyt krótka, aby umożliwić płynne włączenie się kierowców do ruchu na trasę 634 - zarówno od strony tunelu, jak i ulicy Bohaterów Ossowa. Wystąpiliśmy więc z pismem do Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, aby została zmieniona sekwencja sygnalizacji świetlnej.
W budżecie na 2024 rok umieściliśmy realizację budowy zjazdu, łączącego tunel PKP z ulicą Warszawską. Chcemy umożliwić mieszkańcom dotarcie do parkingu Parkuj i Jedź po tej stronie torów. Realizacja tego zjazdu (na który mamy już wszystkie dokumenty, potrzebne aby ogłosić w trybie pilnym postępowanie przetargowe) nie mogła być przez nas rozpoczęta przed zakończeniem budowy tunelu. Po zakończeniu inwestycji PKP jesteśmy w stanie w ciągu kilku miesięcy zapewnić zjazd z tunelu i dostęp do wybudowanych przez miasto miejsc parkingowych. Rozmawiamy również z właścicielem działki po tej stronie Kobyłki (od strony urzędu), aby na czas wybudowania zjazdu z tunelu wydzierżawić działkę pod parking. Co jest pocieszające w tej trudnej inwestycyjnie sytuacji to fakt, że wykonawca drogi wojewódzkiej w każdym przypadku będzie musiał zapewnić użytkownikom dróg odpowiednie objazdy.