Biletomaty – najczęstsze pytania
W ostatnim czasie otrzymujemy wiele pytań od mieszkańców Kobyłki dotyczących lokalizacji biletomatów, zwłaszcza w kontekście stacji PKP oraz o powód braku uruchomienia biletomatu przy parkingu „Parkuj i jedź”. Poniżej wyjaśniamy najważniejsze kwestie.
Biletomat ZTM przy Urzędzie Miasta
Biletomat przy Urzędzie Miasta został zdemontowany 8 lipca i zostanie zastąpiony nowym urządzeniem ZTM w okresie letnim. Dostępne będą w nim wszystkie rodzaje biletów – od 20-minutowych, jednorazowych, dobowych, 3-dniowych, weekendowych, aż po długookresowe: 30- i 90-dniowe, bilet seniora oraz bilety z oferty Warszawa+ (Bilet Metropolitalny). MERA-SERVICE to firma, która odpowiada za całościowe wykonanie biletomatu. Prace są w toku, a o ich postępie będziemy informować Państwa na bieżąco.
Biletomat PKP
Od 1 czerwca br. bilety PKP są dostępne do kupienia w biletomacie zlokalizowanym na terenie sklepu Delikatesy Lime. Za wykonanie biletomatu w tym miejscu odpowiada firma Automotikon Sp. z o.o.
Dlaczego biletomat PKP nie znajduje się na peronie stacji?
Umieszczenie biletomatu PKP bezpośrednio na peronie stacji w Kobyłce jest niemożliwe z przyczyn technicznych. Głównym powodem jest brak możliwości doprowadzenia zasilania. Zgoda na podłączenie prądu okazała się niemożliwa do uzyskania przez firmę Automotikon, ze względu na ryzyko zakłóceń w działaniu infrastruktury kolejowej. Najbliższa lokalizacja, która została uzyskana przez firmę Automotikon jest zlokalizowana przy sklepie Delikatesy Lime, gdzie obecnie znajduje się biletomat PKP.
Biletomat na parkingu „Parkuj i Jedź”
Mieszkańcy pytają również o brak uruchomienia biletomatu na parkingu „Parkuj i Jedź”. Zgodnie z informacjami, którymi dysponujemy, liczba biletomatów dostępnych do montażu i obsługi na terenie województwa mazowieckiego przez PKP jest ograniczona. Z tego powodu biletomat PKP został uruchomiony po stronie, z której korzysta większa liczba pasażerów, a biletomat po stronie parkingu zostanie zdemontowany.