Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB)
Od 1 lipca każdy właściciel lub zarządca nieruchomości będzie musiał złożyć deklarację do rządowej Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Celem stworzenia centralnej bazy jest poprawa jakości powietrza – likwidacja głównej przyczyny zanieczyszczeń – emisji substancji powodujących smog.
Obowiązek złożenia deklaracji w Urzędzie, bądź za pośrednictwem platformy internetowej:
- Dla budynków, które już istnieją i są użytkowane właściciel lub zarządca będzie miał 12 miesięcy na złożenie deklaracji.
- Dla nowo powstałych budynków, które zostaną oddane do użytkowania od 1 lipca termin będzie wynosił 14 dni.
Jeżeli mają Państwo problem z wypełnieniem deklaracji zapraszamy do Urzędu, ul. Wołomińska 1 - pokój nr 7 na parterze (pokój na wprost za łazienkami). Pracownicy chętnie pomogą oraz odpowiedzą na Państwa pytania.
Deklaracje będzie można złożyć:
- w formie elektronicznej na stronie https://zone.gunb.gov.pl/ - zachęcamy wszystkich do skorzystania z elektronicznej formy składania deklaracji, jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób. Deklarację źródeł ciepła i paliw stałych mogą złożyć przez Internet osoby, które posiadają profil zaufany albo e-dowód. System wymaga bowiem uwierzytelnienia za pomocą tych narzędzi.
- w formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście w kancelarii Urzędu Miasta na ulicy Wołomińskiej 1. Nie ma możliwości złożenia skanu deklaracji drogą mailową. Deklaracje można pobrać na stronie GUNB lub otrzymać w Urzędzie
W przypadku niezłożenia deklaracji zgodnie z art. 27h ww. ustawy na właściciela nieruchomości oraz zarządców budynków może zostać nałożona kara grzywny.
Więcej informacji na stronie: https://zone.gunb.gov.pl/