Kończy się umowa z dotychczasowym wykonawcą usługi odbioru śmieci od mieszkańców Miasta Kobyłka, czyli firmą RDF. Od wtorku 18 marca odpady odbiera firma Imperf, która realizowała tę usługę w przeszłości. Umowę zawarto na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych negocjując zapisy kontraktu z wykonawcami. Miasto podpisało umowę na czas 4 miesięcy, do ogłoszenia nowego przetargu. Jak wskazywaliśmy na ostatniej sesji Rady Miasta czas ten jest niezbędny, by oszacować skutki wzrostu masy odpadów zbieranych w roku 2023 oraz pierwszej części roku 2024 i dostosować zapisy nowego przetargu do wymagań prawnych oraz na czas niezbędny do wdrożenia ew. planu naprawczego. Jak przy każdej zmianie mogą nastąpić drobne pomyłki – prosimy o wyrozumiałość.
Z czego wynika konieczność coraz większej segregacji?
Z roku na rok rosną wymagane od samorządów poziomy recyklingu odpadów, czyli przetworzenia ich do ponownego wykorzystania. Jeżeli ilość raportowanych przez operatora odpadów za rok 2024 przekroczy dopuszczalne prawem poziomy, miasto (aby uniknąć płacenia kar za przekroczenie) będzie musiało przygotować i wdrożyć plan naprawczy. Jego elementy (np. wydzielone do odbierania nowe frakcje) będą musiały zostać zawarte w warunkach nowego przetargu.
Czemu Kobyłka w szczególny sposób musi się zatroszczyć o segregację?
Jest to kolejna, po podwyżce stawki za odbiór odpadów od mieszkańców, konsekwencja braku odpowiedniej kontroli nad wykonaniem umowy na odbiór odpadów w roku 2023 i pierwszej części roku 2024. Aby zaradzić problemom, które są skutkiem tych zaniedbań konieczne są dalsze działania, m.in. poprawiające poziom segregacji odpadów.
Harmonogram odbioru odpadów obowiązujący od kwietnia do września 2025 znajduje się pod linkiem https://kobylka.pl/strona-3930-harmonogram_odbioru_odpadow_kwiecien.html
Reklamacje prosimy zgłaszać pod numery telefonów: 22 786 89 46 oraz 22 787 88 65
Lub adres mailowy: pojemniki@imperf.com.pl