Uprzejmie informujemy, że zgodnie z art. 6 ust.1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399) właściciele nieruchomości są zobowiązani do przedstawienia umowy korzystania z usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych oraz dowodów uiszczania opłat za te usługi.
Osoby które nie mają jeszcze podpisanych umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków, powinny uczynić to niezwłocznie.
Wykaz podmiotów uprawnionych do zawarcia umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych na terenie gminy Kobyłka dostępny jest na stronie https://www.kobylka.pl/strona-3549-wydanie_zezwolenia_na_prowadzenie.html - "rejestr zezwoleń".
W związku z powyższym informujemy, że uprawnieni pracownicy Urzędu Miasta Kobyłka będą przeprowadzać systematyczne kontrole w zakresie opróżniania przez mieszkańców zbiorników bezodpływowych oraz osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków. Podczas wykonywanych czynności właściciele nieruchomości poproszeni zostaną o okazanie umowy oraz dowodów potwierdzających opłatę za wywóz nieczystości ciekłych oraz osadów.
Przypominamy, że zgodnie z obowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Kobyłka przyjętego uchwałą Nr LV/469/2022 Rady Miasta Kobyłka z dnia 2 listopada 2022 r. właściciele nieruchomości są zobowiązani do opróżniania zbiorników bezodpływowych nie rzadziej niż raz na kwartał a osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków nie rzadziej niż raz na pół roku.
Wyżej wymienione dokumenty tzn. umowa oraz dokumenty potwierdzające opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków będą kontrolowane wg planu kontroli stanowiącego załącznik nr 2 do Zarządzenia Burmistrza Miasta Kobyłka nr 132/2024 z dnia 29.07.2024 r. przez pracowników Urzędu Miasta Kobyłka.
Kontrola przeprowadzana będzie na podstawie art. 6 ust. 5a, 5aa, 5ab i art. 9u ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz art. 379 i art. 380 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska.
Prosimy mieszkańców o współpracę i okazywanie wymaganych dokumentów.